een tweede parkiet erbij, hokken naast elkaar?

Gestart door Mirr, mei 11, 2009, 19:18:00

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mirr

Hoi allemaal,
Sinds afgelopen vrijdag heb ik een nieuw parkietje: Rico erbij gekocht als vriendje voor Martie.
In eerste instantie had ik het hok boven in een kamer staan, ik dacht daar kan ik hem goed tammaken zonder de andere parkiet erbij.
Maar daar stond hij toch zo alleen. Martie heb ik wel een paar keer mee naarboven genomen om ze aan elkaar te laten wennen en vandaag hebben ze ook bij elkaar in het hok gezeten. Nu heb ik de hokken hier beneden naast elkaar staan, mijn vraag is nu of het tam maken zo lastiger gaat? kan ik ze toch beter helemaal apart zetten of is het ook prima zo? hoe doen jullie dat? Het lijkt overigens ook goed te klikken tussen ze! En hij komt ook al op mijn hand zitten als ik eten heb. dus dat gaat allemaal best goed
Ik dacht ook met een nieuw parkietje dan leer ik hem gelijk pellets eten, maar dat gaat toch ook niet zo 1 2 3, ben steeds bang dat ik ze uithonger. En misschien is het toch beter om te wachten tot hij hier helemaal gewend is?
Groetjes Mirjanne

Mars

Op de pellets vraag heb je al uitgebreid antwoord gehad: http://forum.parkietenweb.n/index.php?topic=20831.msg119937#msg119937

Verder heb ik het zelf altijd fijner gevonden om ze meteen bij elkaar te zetten als ik een nieuw parkietje had en het klikte. Dan went het nieuwe parkietje ook sneller en is het volgens mij gemakkelijker tam maken, zeker als je andere al tam is.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Mirr

Hoi,
Ja sorry, ik heb het nog even goed door gelezen!
Bedoel je met bij elkaar zetten, gelijk in 1 hok of gewoon in de zelfde (huis)kamer?
Groetjes

Mars

Je kunt proberen of ze al samen in 1 kooi kunnen. Maar dan eerst wel een middagje bij blijven.

Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..