voerbakjes

Gestart door Mirr, mei 09, 2009, 15:02:55

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mirr

Hoi Allemaal,
Ik heb een leuk nieuw parkietje en daarbij ook een groter hok gekocht.
Bij dit hok zaten er van die voerbakjes met opstap bij en aan de achterkant zijn klepje, maar als je die voerbakjes weghaalt, dan heb je 2 open vierkanten in het hok. Veel hokken hebben dit, in ieder geval de hokken die ik gezien heb wel.
Ik vind deze voerbakjes vrij diep en wil daarom andere voerbakjes aanschaffen, maar dan zit ik met 2 openingen. weten jullie hier misschien een oplossing voor of hebben jullie hier zelf ervaring mee?
Of zou ik het gewoon zo kunnen.
Alvast bedankt!
Groetjes

Marcus

Kun je een foto posten van de bakjes? Volgens mij hebben we dezelfde kooi als ik het zo lees en ik heb er geen problemen mee.

Mars

Als je een ferplast kooi hebt kun je het dekseltje laten zitten en er een gaatje in boren, touwtje er door en vastbinden (sommige ferplastkooien kunnen zelfs gewoon dichtklikken.

Heb je niet zo'n dekseltje dan zou ik op zoek gaan naar wat dunne plaatjes hout, die op de juiste grootte zagen, even schuren en dan alsnog vastbinden.

Op zich is het niet erg als de voerbakjes diep zijn, als je vogeltjes er maar niet in klimmen. Of tussen de 'pootjessteun' klimmen.
Evt. kun je het voerbakje van binnen wat minder diep maken (verhoginkje erin?)
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Mirr

hoi,
Het gaat om deze kooi:
http://www.anniemall.nl/parkietenkooi-piano-p-854.html
Ik geef mijn parkiet(en) een afgepaste hoeveelheid eten, dat is dus maar een klein laagje en dan is het best wel diep.
Ik weet niet hoe jij dat doet?
En kunnen ze door die klepjes dan ook niet makkelijk ontsnappen?
Ik zou toch graag andere bakjes willen, maarja dan zit je met die gaten.
Groetjes

Mars

Volgens mij blijven die dekseltje wel hangen als je het bakje er uit haalt, dan zou je ze dus met een gaatje er in met een touwtje vast kunnen maken.

Maar zelfs met een afgepaste hoeveelheid kan je parkietje er wel goed bij hoor! Ik heb in het begin ook wel eens mijn twijfels gehad en mijn vader had toen een houtblokje voor in het bakje gemaakt, zodat het eten wat hoger lag. Maar dat is eigenlijk echt niet nodig.
Later heb ik ze er gewoon altijd uit laten eten en dan inderdaad 1 schapje per bakje. Kan prima.

Je zou er altijd nog een stukje karton in kunnen leggen als verhoging.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Mirr

Hoi,
Oke dankjewel ik ben gelijk gerustgesteld. ik had namelijk gedacht dat je die openingen wel dicht kon doen als je andere bakjes nam, maar deze bakjes zijn blijkbaar ook gewoon goed.
Hij heeft er nog niet uitgegeten, heeft het nog niet helemaal gevonden dus heb nu wat eten op de grond staan en zal dan straks wel zien hoe het gaat.
Die dekseltjes kan ik inderdaad gewoon vastklikken dus dat is wel fijn! en anders kan ik altijd nog de dingen proberen die je zei!
groetjess