Parkiet kan niet vliegen? Geen Kruipersziekte

Gestart door joopie en mutz, mei 06, 2009, 20:49:03

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mars

En al is het geen kruipertje (wat ik echt betwijfel):

met vogels die een afwijking hebben, ookal gaat die over, moet je nooit gaan kweken. Daar krijg je alleen maar zwakke vogels van.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

joopie en mutz

Ok bedankt  ;D
we zullen niet gaan broeden met mutz of joop maar wij vonden het ook al raar maar mutz was niet zo lekker de laatste tijd dus waren we even langs gewipt bij de vogel arts in amsterdam waar wij ook vlakbij wonen ;)
maar de veren vallen niet simetrisch uit toch? want bij die foto ontbreken er wel veel veren!

Toto :D

Mars

Je hebt natuurlijk verschillende vormen van kruipersziekte. Sommige parkietjes zijn helemaal kaal, andere missen een deel van hun veren.
De rest van de veren die je parkiet wle heeft zijn niet mooi recht en dat is ook wel een signaal van kruipersziekte. Maar goed, er zijn ook ongetwijfeld andere verenziektes.

Maar ik blijf het vreemd vinden dat de arts er niet op getest heeft. Verder ben ik geen arts en de rest ook niet, maar ik kan je alleen maar aanraden geen nestje te beginnen met dit vogeltje en ook als je wel gaat broeden, dit vogeltje uit de buurt te houden van het nest.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..