banaan

Gestart door johanna, mei 03, 2009, 19:08:00

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

johanna

Ik hoop niet dat de vraag dom is maar hoe bied ik banaan aan?

Mars

Voorzichtig een plakje in een knijper of in een apart bakje? Misschien op een schoteltje? Of gewoon uit je hand natuurlijk (dat is toch het alleleukste).
Overigens een kleine steekproef gister tijdens de meeting bleek er onder de parkietjes van de forumleden maar weinig banaanliefhebbers te zitten, hihi.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Petr@

Al mijn 6 parkieten zijn gek op banaan. Ik geef het wel zo uit de hand. Misschien dat je dat ook kunt proberen.
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Moppers

Als ik iets nieuws aanbied, leg ik het altijd in de voerbakjes. Afgezien van dat het handige schoteltjes zijn (horen bij mijn voliere), weten ze dan ook meteen dat het om iets te eten gaat. Soms mieteren ze het er gelijk uit, soms proeven ze er even van, en soms is het heel snel op.
Met banaan kan je dat ook doen. Laat het er alleen niet te lang in liggen, en maak na afloop het voerbakje goed schoon, want banaan kan nogal plakken.

CiteerOverigens een kleine steekproef gister tijdens de meeting bleek er onder de parkietjes van de forumleden maar weinig banaanliefhebbers te zitten, hihi.
Mijn banaan bleek in het NOP erg populair onder de kromsnaveltjes. Daar merkte ik ook dat ze eerder voor de beurse delen gingen (dat krijg je als je een banaan in je tas meeneemt) dan voor de gewone stevigere delen.
Misschien een idee dus om je parkiet(en) eerst kennis te laten maken met een bruin of zacht geworden stukje banaan te geven.

Parkietentop

En als ie het niet in schijfjes moet hebben kun je een apart voederbakje
hangen. en eventueel plet je de banaan tot een papje dat vinden de mijne het lekkerst :P ;D

SjempieJ

#5
Moppers Kan het zijn dat de banaan populair is bij jouw kromsnavelvriendjes omdat ze elkaar graag nadoen ?
Want 1 van mijn parkieten at en de ander niet. :(
Maar na een tijdje ging hij ineens eten :D ;D
Volgens mij is het omdat hij het overnam van de ander. ;D
Groetjes ;)

roha

Dat kan zeker. Bij parkieten geldt vaak wel: Zien eten, doet eten!

lovesbudgies

bij mij kijken ze als ik ze iets nieuws laat zien (ze zijn dan los en zitten bv op mijn hand) er niet naar om, behalve als ik zelf een hapje neem
en het daarna aan ze aanbied, dan zie je ze denken, heee zij eet het, het is eetbaar  :o wij willen ook! hahaha

Moppers

CiteerMoppers Kan het zijn dat de banaan populair is bij jouw kromsnavelvriendjes omdat ze elkaar graag nadoen ?
Mijn eigen parkietjes zijn niet zo gek van banaan hoor.
Maar volgens mij 'denken' heel veel parkieten die een of meer parkietenvriendjes hebben het volgende: "hé die ander is iets aan het eten, dat betekent dat het eetbaar is, wat zou het zijn, dat ga ik ook eens proberen want ik wil ook weten wat het is!"
Dit kan ook als het baasje iets eet, ze beseffen dat dat ook eten is, ook al hebben wij geen snavel enzo.

oraclekun

De parkieten van mijn vriendin waren nooit te porren voor banaan, maar de laatste was wel te spreken over die 'draadjes' die aan de banaan zitten.