Nieuw parkietje, vraagjes

Gestart door Parkietekee, april 28, 2009, 21:00:34

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Parkietekee

Dag beste leden,

ik ben vandaag m'n langverwacht parkietje gaan ophalen bij een kweker. Het diertje is nog redelijk jong (8 weken). eerst fladderde hij als gek rond, en hij kwam dan ineens op me zitten. is dit normaal voor een parkietje?

Antwoord plz  ;)

Caradow

Het lijkt mij een goed idee als je de website en het forum eens goed bekijkt..

dan leer je alles over parkietjes en hun gedrag en ook wat normaal gedrag is voor een parkietje dat net aangeschaft is...

Piknikki

En terwijl je ze site en 't forum doorleest, doe je er goed aan je parkietje de eerste twee dagen met rust te laten zodat hij kan wennen. :) Het diertje is net nieuw, dus rustig aan doen! Je kunt wel lekker tegen 'm praten, maar kom nog niet te dichtbij. ;)

Parkietekee

#3
Dag beste forumleden. zoals sommigen al weten heb ik gisteren een parkietje aangeschaft. Na hoeveel
dagen beginnen ze normaal te eten?

mvg ...

Topics samengevoegd, het gaat tenslotte allemaal over hetzelfde parkietje, Caradow

Mickey

Hoi,

Die van mij heeft meer dan een week van de bodem gegeten pas daarna ging hij uit zijn voerbakje eten.
Nou is mijn parkiet een jong vogeltje weet niet of dat bij jou ook zo is...

Mickey

roha

Dat ligt geheel aan de parkiet, dus bij elke parkiet weer anders.
Het ligt ook wel aan de verzorger.
Kijk, als je constant bij hem bent en je parkiet niet de tijd en rust geeft om zijn nieuwe omgeving vertrouwd te maken, zal het langer duren dan dat je een parkiet eerst laat wennen aan al het nieuws.

Parkietekee

#6
het is een pietje van 8 weken

Ben echt bezorgd dat hij niet doodgaat omdat hij niet eet  :( :o

berichtjes samengevoegd... Caradow

Caradow


Je parkietje heb  je net een dag en moet nog helemaal wennen.

Als je je hebt ingelezen dan heb je wat zaadjes op de bodem gestrooid, wat lekkers bij zijn voerbakje gehangen en laat je hem met rust en ga je dus niet de hele tijd naar hem zitten kijken. geef hem de tijd om te wennen asjeblieft...

Parkietekee

Dank je wel voor de reacties! hij heeft nu al wat gegeten! :P