Slapen in voerbak?

Gestart door Shaz, april 27, 2009, 23:36:19

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Shaz

Hallo allemaal,

sinds dat ik drie dagen geleden 2 nieuwe voerbakjes opgehangen heb, vlak naast de bovenste zitstok, slaapt mijn parkietje Poppie ineens "in" de voerbak. Hij gaat dan op de bovenste stok zitten en hangt helemaal naar voren zodat hij bijna in de bak hangt, en doet zijn ogen dicht. Overdag doet hij dit niet, alleen 's avonds na een uur of half 9 begint hij daarmee (wanneer het voor hem bedtijd is). Voorheen deed hij dit nooit, en sliep hij gewoon rechtop, kopje in z'n veertjes en pootje omhoog. Hij hangt nu alleen maar voorover en doet dus ook niet z'n kopje tussen de veertjes. Moet ik me zorgen maken?  :o

Alvast bedankt!

Groetjes,

Sharon

Piknikki

Hallo, Sharon!
Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken. Althans, tot nu toe klinkt het erg bekend. Tja, waarom Poppie dit doet.. wie zal het weten? Wel is bekend dat sommige jonge parkietjes het heerlijk vinden om op 'n beschut en knus plekje te slapen. Misschien omdat dit ze herinnert aan de warmte in het blok?
Zoals een volwassen popje van mij, die overdags dutjes in een leeg badje.
Je kunt een knus plekje voor je parkietje maken, zoals een droog badje met een katoenen zakdoek er in. Of op een andere manier een veilig holletje maken. Voerbakjes zijn namelijk niet om in te slapen, hihi. ;)

Shaz

Ja dat heb ik meerdere malen al geprobeerd, een zakdoek in het badje. Maar hij schijnt het niet echt te vatten dat het bedoeld is om dan in te gaan slapen. Ik heb ook zo'n nestje van sisaltouw in het kooitje hangen waar hij regelmatig in zit te spelen/eten als ik er wat lekkers in leg, maar slapen erin, ho maar! Dat doet 'ie dus ook niet. Kan dat komen doordat pietjes het liefst hoog in de kooi slapen en dat het badje/nestje te laag hangt? Dat hangt namelijk halverwege de kooi, zo'n 15 a 20 cm onder de bovenste zitstok..

Piknikki

Parkietjes slapen inderdaad het liefst hoog in de kooi. Je kunt het voerbakje wat lager hangen en het mandje en/of badje wat hoger. Misschien zal hij het dan snappen.
Het is namelijk niet zo prettig als je een poepje in het voerbakje terugvindt. :)