jonkie geeft zaadjes op

Gestart door Toco, april 27, 2009, 14:43:00

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Toco

Hoi,

een vriendin van mij heeft onlangs een nieuw parkietje gekregen.
Het is nog niet te zien of het een mannetje of vrouwtje wordt.
Maar nu geeft dit parkietje al zaadjes op! Hij/zij is ongeveer 7/8 weken
Iemand zei dat alleen mannetjes dat deden. Nu ben ik daar gelijk naar gaan googlen en op dit forum gekeken.
Maar nergens heb ik een duidelijk antwoord kunnen vinden op de vraag of alleen mannetjes dit doen.
heeft iemand enig idee hoe dit zit???

Greetz

Milo-Pixel

Als je het geslacht wilt weten, kun je een foto plaatsten van de neusdop. Het liefst recht van voren, zonder flits genomen ;).

Niet alleen mannetjes geven zaadjes op, ook popjes doen dit. Ik zie wel dat bij mij de mannen het vaker/sneller doen dan de popjes. Doet hij/zij het alleen tegen speeltjes oid? Het kan namelijk ook wijzen op ziekte. Is het slijmerig en/of stinkt het? Als dit wel zo is, zou het kunnen wijzen op kropontsteking. Dan kan je het beste even een afspraak maken met een VA..

Toco

Ik heb nu geen foto van de neusdop. Maar ze (die vriendin) hoeft het niet perse te weten. Ze ziet het vanzelf wel :-)

Maar bedankt voor antwoord op mijn vraag.
Hij/zij is trouwens niet ziek hoor. Zaadjes zijn niet slijmerig en het vogeltje geeft het op tegen spiegelbeeld tegen de tanden van mijn vriending (?! Haha ik moest wel lachen hoor)
Qua gedrag ist wel echt een mannetje.

Groetjesss

Piknikki

#3
Ik denk dat het parkietje je vriendin wilt voeren of zo. :P Want het lijkt me onwaarschijnlijk dat het parkietje z'n spiegelbeeld in de tanden van je vriendin echt goed kan herkennen.
Afijn, het klinkt dus als normaal gedrag. Maar houd er wel rekening me dat parkietjes het erg goed kunnen verbergen als ze ziek zijn, en vaak merk je het pas als het (bijna) te laat is. Bovendien, van het speeksel van mensen kan een parkietje ook ziek worden. Dus laat hem/haar nooit uit je mond eten. Je kunt nooit voorzichtig genoeg zijn.
Wens je vriendin veel plezier met haar nieuwe jonkie! :)

Oeps! Ik dacht dat je hier nieuw was, sorry!