teflon

Gestart door margriet, april 26, 2009, 21:12:35

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

margriet

Heb het hele artikel over teflon op de site gelezen maar 1 korte vraag.
Zoals er stond is een eitje bakken niet schadelijk mist je het niet laat aanbranden. Mijn vogel staat in de woonkamer tevens  grote open keuken met ook een goede afzuigkap. Eet vegatarisch en dat hoeft maar heel kort in zo'n pan haal die daarna dan ook gelijk van mijn keramische kookplaat doe het ook niet elke dag. Is dat dan niet gevaarlijk.

groeten
Margriet

Caradow

Je geeft zelf het antwoord al... Zolang je dingen niet laat aanbranden en oververhitten en goed ventileerd (afzuigkap) is er weinig aan de hand.

margriet

Bedankt voor je snelle antwoord Caradow was al bang dat dat de reden kon zijn van het lpoteseling overlijden van Sweety wat ik mezelf dan niet zou kunnen vergeven

groeten

Caradow

Sweety is snachts overleden als ik me niet vergis. Dood door vergiftiting met Teflon zet over het algemeen vele malen sneller in.

Mars

Belangrijk is het gebruik van olie of vet (dus dat de pan niet over verhit kan raken) en ook dat er geen beschadigigen in de pan zitten.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

margriet

ja hij is inderdaad 's nachts overleden en ik heb die teflon pan dus vanaf het begin dat hij bij mij was gebruikt.
zou dat dus de oorzaak zijn geweest dan was hij waarschijnlijk nog jonger gestorven zijn?
en gebruikte altijd olie of vet en pan was niet beschadigd.