Mickey: Eerste keer vliegen?

Gestart door Mickey, april 23, 2009, 20:35:04

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mickey

Hallo allemaal,

Ik heb Mickey sinds zaterdag hij is al lekker tam en komt al op mijn hand zitten enzo  :-* Zojuist heeft hij zijn eerste vlucht gemaakt maar hij vloog tegen de gordijnen en de muur aan, kwam telkens tegen het plafond aan twas gewoon zielig. Daarna ging hij lekker zitten we hebben tegen hem gepraat en vervolgens ging hij nog een rondje... ik heb hem toen maar we op mijn hand laten plaats nemen en wat trosgiers gegeven als beloning.

Nu zit hij lekker te genieten door met zijn snaveltje te knarsen en zijn oogjes half dicht. Maar wat ik me af vraag of het normaal is dat ze zo moeilijk vliegen? Kwas eerlijk gezegd bang dat hij zich zou bezeren door tegen de muur te vliegen of iets dergelijks...  :(

Bedankt voor jullie reactie!

Groetjes van Mickey

hillie

De omgeving is nog nieuw voor hem dus hij weet nog niet alles.
Moet eerst op verkennings vlucht maken en wennen in de nieuwe omgeving.
Hopelijk heb je de kamer wel vogelproef gemaakt.
Zo dat die niet tegen de ramen en zo aan vliegt.

Nog een klein vraagje is die echt wel tam?
Want het kan zijn dat die nog zo rustig is door dat die nog aan alles moet wennen.
Veel plezier met Mickey

Mickey

Citaat van: hillie op april 24, 2009, 16:37:34
De omgeving is nog nieuw voor hem dus hij weet nog niet alles.
Moet eerst op verkennings vlucht maken en wennen in de nieuwe omgeving.
Hopelijk heb je de kamer wel vogelproef gemaakt.
Zo dat die niet tegen de ramen en zo aan vliegt.

Nog een klein vraagje is die echt wel tam?
Want het kan zijn dat die nog zo rustig is door dat die nog aan alles moet wennen.
Veel plezier met Mickey

Hoi,

Bedankt voor je reactie!
Ja wanneer spreek je echt van tam? We hebben hem nu een week en hij komt op onze hand zitten om te eten/snoepen maar ook als we niets hebben komt hij bij ons zitten. Na het vliegen kwam hij ook op ons af en blijft dan ook een tijdje bij ons zitten. De gordijnen doen we dicht en gevaarlijke voorwerpen halen we weg uit de kamer  ;) Hij is al steeds meer aan het spelen in zijn kooi en hij fluit en kwettert er zo nu en al vrolijk op los...  :D

Groetjes,

Mickey

Mars

Als hij nog jong is, kan het ook zijn dat het voor het eerst is dat hij echt vliegt, dan zijn ze altijd zo wild. De kleintjes hier vlogen eerst alleen maar langs het plafond en dan tegen een muur op.
Daarnaast is dat 'als een kip zonder kop' rondvliegen gewoon ook eerst de angst is. Je zult zien dat het de volgende vlucht als het goed is, stukken beter gaat. Als dat niet zo is, misschein moet je hem dan wat langer in de kooi houden, zodat hij wat meer aan jullie en zijn neiuwe omgeving (en geluiden) gewend is.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Mickey

Hoi,

We doen het nu om de dag en gisteravond ging het al een stuk beter  ;D Af en toe doe hij nog wat moeilijk en stuntelig maar hij raakt al meer op zijn gemak. Ik denk dat ik een parkietenboom ga maken zodat hij in ieder geval iets heeft waar hij makkelijk op kan landen. Hij heeft inderdaad nog nooit gevlogen want zijn kooitje bij kweker was daar niet groot genoeg voor...

Bedankt voor je reactie!

Mickey

parkietenl0ver

#5
mijn 2e parkiet kwam ook overal tegen aan (hij ging zelfs op een gegeven moment aan de muur hangen ???) vond het zo zielig ...
ik heb sinds zaterdag ook een nieuwe, maar die kan niet vliegen omdat zijn vleugeltjes eraf zijn geknipt. zo wendt die beter aan de omgeving omdat ze ook vaak uit haar kooitje is.
vond ik wel handig, want wou niet weer zo'n drama mee maken :(
PL

Caradow

Wanneer je een nieuw parkietje gewoon rustig een paar dagen laat wennen IN de kooi en pas als ze goed gewent zijn voor het eerst laat vliegen is er niets aan de hand. dan is het nog wel even onwennig, maar dat is ook heel snel over.

Wanneer jou gekortwiekte parkietje weer leert vliegen, loopt deze tegen dezelfde problemen aan, ook hij zal de eerste keren moeite hebben met het inschatten van afstanden en dergelijke. Daarnaast is het risico op crashes nog veel groter, doordat hij niet gelijk een vol vliegvermogen heeft. Door te kortwieken is de kans op drama's nog vele malen groter...

Mickey

Het gaat als steeds beter, hij neemt wat meer de tijd om te kijken, zit op mijn schouder of in mijn nek rond te kijken en gaat pas naar een circa 15 minuten vliegen... Hij maakt nog wel zo nu en dan een inschattingsfout maar het vordert elke dag!

Mickey