Verandering verenkleed?

Gestart door Ekeid, april 15, 2009, 20:19:12

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ekeid

Hallo!!

Ik ben hier compleet nieuw, hoop dat ik deze topic onder goede onderwerp plaats...if not, sorry!  :)

Mijn huisgenoot en ik hebben vandaag een prachtig lief grasparkietje gekocht! Een jong mannetje, genaamd Timmie, met een prachtig verenkleed... :-* Lichtgrijs met daaronder lekker felblauw!

We vroegen ons echter af of er nog veel zal veranderen aan dit verenkleed naarmate ons parkietje ouder wordt...?

Alvast bedankt voor reactie!

Groetjes! 8)

Chicowen

Hoi Ekeid,

Welkom op het forum.
Wanneer je een jong parkietje hebt, zal het verenkleed na de eerste rui (rond de 3 maanden) wat feller worden. Het blauwe zou misschien (wanneer je parkietje een gele kop heeft, wat enigzins doorloopt in de rest van het lichaam) groenig kunnen worden. Maar echt helemaal van kleur veranderen zal het niet.

Groetjes!
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Marcus

Hier heb ik gezien dat de kleuren zijn veranderd sinds ze zijn overgegaan op ander voer. De blauwe heeft een donkere kleur blauw gekregen en de groene heeft een lichtere tint groen gekregen. Beide vogels zijn 2 jaar oud.

Chicowen

Het verenkleed kan er inderdaad  beter uit gaan zien door beter voer. Het wordt dan vaak wat glanzender en dus duidelijker en mooier.
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Ekeid

Verandering van voer... waar moet ik dan aan denken? Ander merk, of ander voer met andere voedingsstoffen ofzo?

Piknikki

Veel mensen hier merken een duidelijk verschil als ze van zaadvoer op Harisson's pellets overstappen. Niet alleen in de kleuren of de glans, maar ook dat vogeltjes veel vitaler en levendiger worden.
Je kunt eens informatie opzoeken over de Harisson's pellets, of pellets in het algemeen. :) Het kan namelijk een heel gedoe zijn om je vogeltjes aan de pellets te krijgen.

Chicowen

Niet alleen met de overgang van zaadvoer naar pellets zie je verschil, maar ook tussen goedkoop zaadvoer en bijvoorbeeld Xtravital zie je al een verschil in verenpak.
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.