Help, een valkparkiet langs de openbare weg!

Gestart door miekie, april 15, 2009, 21:29:46

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

miekie

Hoi allemaal,

Vanavond ontdekten wij in een boom langs de openbare weg een valkparkiet. Hij zit er nog steeds en wij vragen ons af of we hem, nu het bijna donker is, ook zullen vangen. Met ladder tegen de boom, wellicht kunnen we hem zo pakken. Wat is jullie advies?
Miekie

Mars

Zeker proberen, hij kan in het wild niet overleven en zal anders snel verzwakken en door een kat te pakken genomen worden.
Misschien dat je hem met wat trosgierst kunt lokken? Ik ben altijd erg nieuwsgierig hoe het mensen lukt om ontsnapte vogeltjes te vangen..
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Parkieten-Freak

Als je gaat proberen om hem te vangen, zorg dan dat je zelf geen gevaar loopt. Bij twijfel niet doen!


miekie

We kijken wel uit ;)  We gaan met ladder in het gras, geen gevaar wat verkeer betreft dus. Het is trouwens op dit tijdstip een superrustige weg.

Zou die vogel in het donker de trostgierst nog wel zien?
Als we hem gevangen hebben, we proberen het tegen tienen even, dan horen jullie dat zeker!
Miekie

roha

Je kan ook voer in een bak doen en dan ermee schudden, misschien dat ie dan op de bak komt ziten.
Uiteraard kun je er ook een combinatie van maken.

miekie

#5
Beste allemaal,

Helaas.... vogel gevlogen, wij een illusie armer.... :o
Vanavond regelmatig met een voerbak geschud, gefloten, voer in gras gestrooid....geen reactie van dat beessie.
Nu net getracht hem uit de boom te halen middels een lange ladder. Het vogeltje zat wel met de kop in de veren, maar toen het er op aan kwam.... vloog hij weg. Het was jammer dat m'n man er eigenlijk net niet goed bij kon, anders was het misschien gelukt.

We hadden vantevoren afgesproken om maar één poging te wagen. Trouwens, we zagen ook niet waar hij heengevlogen is. Dus.....
Dank voor het meeleven, hier kan een slotje op.

Miekie

Ok, slotje geplaatst, gr pf