Gebroken poot of....?

Gestart door Lola, april 06, 2009, 01:05:54

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Lola

Weer nieuws! Heb ivm deze dagen mail-contact met Kindermans gehad die me vertelde;

Ontlasting: geen gisten, geen megabacterie gevonden; wel veel basterien;
voornamelijk gram pos coccen 85% ; gram negatief 15%. Enkele gram pos.
staafjes en dit kunnen ziekteverwekkers zijn en daarom krijgt Lola ook
antibioticum.


Ik weet niet precies wat dit inhoudt maar ben blij dat er in ieder geval iets aan te doen is. Hoop dat Lola van t antibioticum opknapt! Sowieso was hij al erg levendig, vertoonde ie minder baby gedrag (verstoppen ed) en was ze de temp aan t afbouwen naar kamertemperatuur. Toch leek t me een goed plan een warmtelamp aan te schaffen dus dat ga ik dinsdag meteen maar even doen.
Waarschijnlijk als alles goed loopt mag ie dinsdag of woensdag weer mee naar huis. Heeft ie toch ruim een week daar gelogeerd, al langer dan hier thuis! 


Pootje is verlamd hoogst waarschijnlijk, daar is niets meer aan te doen. Hij schijnt niet te reageren op het ombuigen van teentjes ed dus pijn is t niet. Hij is niet 100% verlamd eraan maar wel grotendeels. Soms wil ie nog wel proberen ermee te klimmen of zich vast te grijpen maar echt kracht zit er niet in dus meestal laat ie hm maar wat hangen. Hiermee moet ie dus echt leren leven.. vind het erg sneu maar t feit dat ie er geen pijn aan heeft stelt me wel gerust. Ik zal eens kijken wat ik kan doen qua aanpassingen (bakjes laag hangen) ed en vragen waar ik nu precies rekening mee moet houden (of misschien juist niets, hij is best innovatief vond ik de dagen dat ie hier was haha) Het is in ieder geval allemaal nieuw voor me, en voor Lola waarschijnlijk ook. Maar volgens de arts lossen deze dingen zich vaak vanzelf op.

Al met al best goed nieuws vond ik zelf!

Lola

Lola is vanochtend overleden.. :(

Milo-Pixel

Jeetje.. :( Heel veel sterkte..
Was ze nog bij Kindermans? Of was ze alweer thuis? Weet je waaraan ze uiteindelijk overleden is?

Nogmaals sterkte..

Lola

Nee nog bij Kindermans.
Ik kreeg zaterdag een mail van dr dat alles goed ging, ze al aangesterkt was en de antibiotica goed leek te werken. Ze deed levendig, geluidjes maken, pap deed ze goed eten (kreeg nog wel pap daar omdat de pellets niet helemaal je van het ging nog) en eigenlijk allemaal goed nieuws.

En toen maandag een mail van dat ze geschrokken was van Lola en dr gedrag en dat ze een stuk achteruit was gegaan. De lamp werd langzaam afgebouwd maar die maandag toch weer vollop aangezet. En vanochtend werd ik gebeld dat ze slecht nieuws had :(
Echt heel onverwachts!! Ze had ook geen idee wat t nou precies zou kunnen zijn. Ik heb besloten het zo te laten.. ik denk niet dat ik er een beter gevoel van krijg als ik weet wat t precies was. Ik weet dat dr poepjes vol met bacterieen zaten en naar mijn idee kwam de antibiotica dan te laat?
Heb wel de dierenwinkel opgebeld want ja.. ze zat toch in dat nestje met die andere kleintjes en misschien dat ze daar dan de andere vogeltjes moeten checken.

mijn dochter is helemaal van slag natuurlijk. Dus ik wil het even laten rusten allemaal.. heb dit weekend nog allemaal dingetjes gekocht om de kooi aan te passen. Pootje was nl verlamd echt. Ben wel echt geschrokken zeg :(

Idske

Waat!  :o

Heel veel sterkte gewenst met het verlies van Lola!  :'(

Liefs en knuffel Idske.
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Caradow

toch nog...

Sterkte.. Ook al was ze nog maar pas bij je, dat maakt het verlies er niet minder om...

Parkieten-Freak

Ach jeetje toch wat afschuwelijk dat Lola toch is overleden. Ik vind het ook zo naar voor je dochtertje. :(
Ik wil jullie heel veel sterkte toewensen!


Nancy.

Hey Lola

Wat verschrikkelijk erg voor jou en je dochter dat je lieverdje ondanks alle super goede zorgen, het niet heeft mogen redden

Heel veel sterkte met dit verlies

Vele groetjes

hillie

Wat verschrikkelijk nieuws zeg sterkte allebei met het verlies  :(

Lola

Bedankt voor de lieve reacties allemaal!
Ik sta ervan te kijken hoeveel het je toch doet, ookal heb je zo'n beestje maar 3 dagen in huis.. je hecht je zo snel aan zo'n vogeltje. Wilde voor Mila (mijn dochtertje) waarschijnlijk hm toch ophalen om hm samen te begraven, al vindt ze het wel een beetje een eng idee.

Ik ben blij dat ze bij Kindermans goed zat. Onder de lamp en werd goed voor dr gezorgd. Toch is het idee dat Lola dood is gegaan terwijl je er niet bent heel naar :(

budgie83

Sterkte met dit verlies, ook al had je haar maar drie dagen in huis het maakt het verdriet er niet minder om.
Ik vind zowieso dat je erg goed gehandeld hebt, door gelijk actie te ondernemen.
Je kunt jezelf in ieder geval niets verwijten, want je heb er alles aan gedaan om haar leventje te redden.

Liefs,
Sabrina

Piknikki

Het is begrijpelijk dat je er kapot van bent, ook al hebben jullie niet heel lang van Lola mogen genieten. Je hebt er alles aan gedaan om het diertje weer beter te maken. Parkietjes zijn nou eenmaal erg kwetsbare diertjes. Lola heeft dapper gestreden, helaas was het niet genoeg. :(
En ja, het is ook erg als je dan wordt opgebeld met zo'n slecht nieuws. Als je er zelf bij bent, is het toch heel anders. Maar je kunt nog wel afscheid nemen van Lola door haar te begraven.
Hopelijk kunnen jullie het verwerken, jullie hebben tenminste steun aan elkaar.
Heel erg veel sterkte gewenst voor jou en Mila!

Mars

He, dat is verdrietig. Haar begraven is een goed idee, ook voor je dochter, dan kan ze afscheid nemen.
En dat je in zo'n korte tijd gehecht raakt aan zo'n vogeltje komt heel veel mensen hier bekend voor.

Sterkte er mee!
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Chicowen

Jeetje wat verdrietig. Zoals al aangegeven, ook al is het maar zo kort, het doet je toch heel veel .
Veel sterkte voor jou en je dochter.
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Lola

#34
Deze mag wel dicht. Bedankt voor de lieve reacties en hulp toen Lola ziek was.  :)

Slotje geplaatst,
Gr PF