mijn parkiet kan niet vliegen

Gestart door vitamintjeC, april 14, 2009, 17:18:07

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mars

Ik heb even een fotootje voor je gemaakt, al voorbeeld. Niet de missende vleugelpennen zijn namelijk het probleem, maar een beetje het omkrullen van de veren, vooral op een specifieke plek is dat goed te zien. vergelijk de foto van Milans rug maar eens en dan vooral het gedeelte in de rode cirkel. Dat zijn mooie rechte verenpunten en bij jou vogeltje is dat helemaal pluizig.

Ik hoop dat je hiermee het verschil ziet, de foto is niet helemaal scherp (door de tralies heen gemaakt), maar Milan heeft een beetje een zelfde soort tekening op de vleugels.


[verwijderd door de beheerder]
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Milo-Pixel

Het lijkt op de foto alsof er allemaal gaatjes in de veren zitten, klopt dit? Of ligt dit aan de kwaliteit van de foto's? Als er echt gaatjes in zitten, zou je kunnen denken aan vedermijt. Hoewel dit niet de missende pennen verklaard.

Ik denk dat een bezoekje aan een vogelarts je heel wat meer duidelijkheid kan geven.

Vogelliefhebber

Nou, ik heb mijn vogel nu langer dan 1 jaar.
Die pluizen die komen van zijn rug.. Maar ik vind het ook raar dat die dan niet onder zijn vleugels zitten.
En als ik goed kijk dan zie ik ook dat zijn veren pluizig zijn.
Misschien is een bezoek aan de vogelarts wel slim.
Maar dat vliegen kan ook liggen aan zijn conditie.. Maar dat zijn vleugels niet kloppen, daar wil ik wel even naar laten kijken.
Kan ik ook gewoon naar een dierenarts. Want ik weet geen vogelarts in de buurt :(
Oja, en dat vogeltje milan.. Die vind ik  heel erg lief :-*
Zo kan mijn vogel misschien ook worden. :)

Chicowen

Hier kun je kijken voor een vogelarts (of dierenarts met verstand van vogels) bij jou in de buurt:
http://www.parkietenfreak.nl/a-dierenartsen.php

Veel succes!
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Vogelliefhebber

Oja, Soms als mijn parkiet iets niet red om naartoe te vliegen, dan is hij helemaal buiten adem dat vind ik ook een beetje raar..

Mars

Het buiten adem zijn van jouw vogeltje komt dan dus omdat hij zo veel kracht moet zetten in zijn vleugels om toch ergens te komen (of het nu lukt of niet).
Een vogelarts is wel echt belangrijk hoor, een gewone dierenarts zal hier niet alles van weten. Heeft ie ooit wel goed gevlogen of nog nooit?

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Vogelliefhebber

Ja, hij heeft een korte tijd wel goed gevlogen.
Maar daarna niet meer.
Ik geef hem nu af en toe een afzetje zodat hij zich niet stom gaat voelen. En dan is hij ook niet buiten adem :-\

Groetjes :)