mijn catharina's wreed uit het leven gerukt!

Gestart door Roos1981, april 03, 2009, 02:57:25

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Roos1981

Ik wil het allemaal even kwijt.....
Ik voel me zo naar, en kan het niet echt bij iemand kwijt, want dan ben je een aansteller omdat het maar vogels zijn.
Nou zo denk ik dus niet....

Gister avond ben ik naar bed gegaan....
Ik heb 2 katten die afgericht waren op me vogeltjes dus dat was geen probleem me vogels konden ook los bij mijn katten.
wel heb ik echter een kattenluikje,waar vaak vreemde katten in komen snachts
om te kijken of er wat te eten valt, vaak doe ik dus het kattenluikje dicht snachts.
ik had het kooitje waar me vogeltjes in zaten goed bedekt met een kleed zoals altijd.
Ik kom benenden na ik geslapen heb, en zie bloed in de gang....en had die nacht me kattenluik niet dicht omdat mijn katjes nog buiten waren, ik ging niet van het ergste uit en dacht dat me katten gevochten hadden met andere katten, ik heb het bloed schoongemaakt en me katten gecontroleerd...niks te zien.
Tot ik me woonkamer in liep...die hele vogel kooi lag overhoop,zelfs speeltjes lagen dr uit,ik had zo een schuifla in die kooi die was er ook half uit geschoven..het ingang van het kooitje stond ook open :s  en de kooi lag gekanteld!!
Ik was helemaal in schok en zocht me arme vogeltjes....nergens geen spoortje, alleen wat bloed druppels, nergens veertjes.
Ik heb 2 uur lang heen en weer gelopen en de tuin doorzocht! god wat heb ik gehuilt kon ze nergens vinden.
heb bij me buurvrouw aangebelt, ik begon met hoi buurvrouw heb jij misschien mijn vogels..en dr hand viel voor haar mond, ze zegt god meid was die van jou? ze zegt er lag er in 1 me tuin..heb hem in een plastic zakje gedaan.
Nou toen wist ik het al :(:(....ik was zo verdrietig en nog steeds.
ik weet dat katten jagers zijn, maar op deze wijze, vindt ik zo oneerlijk.... ik heb 1 keer me kattenluik open en het is raak door andere katten. kan ze wel een schop verkopen grrrr.

Haar katten hebben dus mijn vogeltjes wreed van het leven genomen, Ik wil er het liefst niet aan denken hoe ze gegrepen zijn want dat doet me zo een pijn.
ik heb die eene begraven :(,en die andere heb ik nog niet, me buurvrouw zei dat ze die als goed is zag liggen bij de andere buren van haar.
maar die is nooit thuis.

ik zit maar op de bank hier achter me laptoppie....en mis hun gebrabbel en geklets, het is zooooo stil!
ik heb gelijk op internet bij kwekers gekeken voor een grasparkietje, misschien is dat een goeie troost.
Elke keer als ik naar dat kooitje kijk, voel ik zo een leegte van binnen, het waren afentoe krengen, maar wel oh zo lief.

Ik hoop dat ik het snel een plekje kan geven!!
wat een gemis kan je hebben van zulke beestjes bleh!

Dit wou ik even kwijt.

Groetjes

pauladavid

Jeetje wat vreselijk! Ik hoop dat je er snel bovenop komt en een oplossing kan zoeken voor je kattenluikje.
Kan je de kooi niet 's avonds ergens anders neerzetten? :(
Ik vind dit zo zielig voor je! :(

Ik weet een goede kweker, daar heb ik ook mijn vogeltje vandaan, maar ik weet niet waar je woont.. (of misschien is het te snel?)

Veel sterkte!

Marcus

Je kan de katten niet echt iets verwijten. Je hebt zelf het luikje voor je eigen katten laten openstaan waarmee je andere katten hebt uitgenodigd. Het zou inderdaad een goede oplossing zijn om de volgende keer of het luikje af te sluiten of om de vogels in een andere ruimte onder te brengen. Maar vind je het nu zelf niet een vreemde gedachte dat er s'nachts vreemde katten door je kamer(s) heenlopen?

Mars

He, das niet fijn.
Persoonlijk vind ik de combi katten en vogels gewoon onmogelijk, ook al heb je ze 'afgericht'.

Maar goed, bij deze heb je dat dan ook zo ervaren, ook al waren het je eigen katten niet..


Sterkte er mee, het moet een vreselijk gezicht zijn geweest en niet fijn om aan te denken.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Chicowen

Jeetje wat vreselijk!
Persoonlijk vind ook ik de combinatie katten en vogels niks, ook al zijn ze afgericht.
Dit is echt vreselijk, ik snap dat er liever niet aan denkt...
Veel sterkte hiermee.
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Milo-Pixel

Jeetje, wat een verhaal..
Vreselijk zo je vogeltjes te verliezen. Maar katten en vogels, dat is gewoon geen goede combinatie, en dan is het wachten tot er ongelukken gebeuren. Als ik jou was zou ik ook niet voor een nieuw grasje kijken, zolang je katten hebt.

Ik heb twee maanden lang een kat gehad, tijdelijk, tot hij een nieuw huis kreeg. Hij was ontzettend lief, stak geen poot uit naar de vogels, en toch vond ik het iedere dag weer eng. Als ik niet thuis was, was hij buiten, en hij mocht alleen 's avonds binnen en als het regende. 1 keer liep ik even naar de keuken, en toen ik terug kwam zat meneer voor de vogelkooi. Daar zat mijn super lieve kat, die geen vlieg kwaad deed als ik er was, voor de vogelkooi. Wat ik ermee bedoel te zeggen, is dat je katten niet kunt vertrouwen. Hoe afgericht ze ook zijn, hoe lief ze ook naar jou doen, het blijven jagers. Het blijft instinct. Het is vreselijk wat er nu bij jou gebeurd is, maar ik hoop dat je ervan leert dat katten en vogels gewoon geen goede combinatie is.. Het is wachten op problemen..

Sterkte met dit verlies :(

Liefs,
Marit

roha

Nou, had ik net mijn medeleven getoond hier, maar blijkbaar is het niet overgekomen, want er staat niks meer.

Nog een keertje dan maar, want het is toch verschrikkelijk om dit aan te treffen en dan ook nog je vogels buiten vinden  :o

Heel veel sterkte met dit verlies.

Verder sluit ik me aan bij het advies van Marit, om geen parkietjes meer te nemen, zolang je katten hebt.

Nogmaals Sterkte :(

Caviaplanet

Jee meis wat vreselijk  :( wat moet jij je rot voelen. Heel veel sterkte gewenst.
Jolanda

Roos1981

#8
thanks voor de berichtjes doet me erg goed om te lezen!!...

ik weet katten en vogels gaan nooit samen
maar mijn katten zijn zo tam en sloom...en keken altijd suf naar de vogels als ze los waren.
en als het mijn katten waren geweest hadden ze het veel eerder gedaan..
vogeltjes lagen bij me buurvrouw in de tuin en die heeft 4 katten.
Ik weet dus dat haar katten het hebben gedaan,want katten nemen het mee naar hun eige huisje.
tuurlijk hadden het mijne kunnen zijn, maar dat lijkt me sterk,ze reageren nooit als ze los zijn en nu zat de kooi goed dicht met een kleed er strak over heen. tis eenmaal gebeurt.

Ik zit er toch aan te denken om een parkietje te nemen, maar dan hang ik me kooi hoog bij het plafon zonder opstakels dat katten er  NIET bij kunnen. en als ik weer een vogeltje zou hebben, dan gaan me katten snachts gewoon in de hal en keuken.

het is nog altijd onwijs stil hier, als ik uit me bed kwam is eerste wat ik hoorde die lieve beestjes.
maar goed ik kom er wel over heen met de tijd.

Groetjes Roos

Roos1981

#9
Citaat van: pauladavid op april 03, 2009, 09:01:53
Jeetje wat vreselijk! Ik hoop dat je er snel bovenop komt en een oplossing kan zoeken voor je kattenluikje.
Kan je de kooi niet 's avonds ergens anders neerzetten? :(
Ik vind dit zo zielig voor je! :(

Ik weet een goede kweker, daar heb ik ook mijn vogeltje vandaan, maar ik weet niet waar je woont.. (of misschien is het te snel?)

Veel sterkte!


ik kom uit enkhuizen Noordholland...
Waar zit die kweker?
Ik kan het niet echt vinden

groetjes roos

Even een verzoekje om dit verder via pb af te handelen. ;)
Gr. Sonja.

Idske

Veel sterkte met dit verlies!

Toch sluit ik me ook aan bij wat de anderen zeggen: neem geen parkietje zolang je katten hebt ookal zijn ze tam en sloom!

Hier in de buurt hebben wel ook veel katten rondlopen (ook van onze buurvrouw) zijn heel lief en heel aaibaar maar onverwachts kunnen ze uitvallen. De buurvrouw heeft al regelmatig muizen en hele jonge musjes binnengebracht gekregen.
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

hillie

Jeetje wat een verhaal zeg.
Ik zal je geen verwijten naar je hoofd gooien de andere hebben al genoeg gewaarschuwd neem ik aan.
En je zul je lesje wel geleerd hebben neem ik aan.
En Toch heel veel sterkte gewenst.

Piknikki

Citaat van: Roos1981 op april 03, 2009, 14:24:57
Ik zit er toch aan te denken om een parkietje te nemen, maar dan hang ik me kooi hoog bij het plafon zonder opstakels dat katten er  NIET bij kunnen. en als ik weer een vogeltje zou hebben, dan gaan me katten snachts gewoon in de hal en keuken.

Je zou toch moeten weten dat zo'n kooi hoog aan het plafond ze echt niet tegenhoudt, eh? Katten kunnen echt heel hoog springen, lijkt me geen enkel probleem voor ze om hun klauwen aan de tralies te krijgen. En veel katten zijn slim genoeg om te weten hoe een deur open gaat - ze springen gewoon op de deurklink.

Citaat van: Roos1981 op april 03, 2009, 14:24:57
ik weet katten en vogels gaan nooit samen

Als je dit weet, neem dan ook geen vogeltje zolang je katten hebt. Dit is spelen met vuur.
Katten kun je niet africhten, en katten kun je niet tam maken.
Ik vind 't al 'n wonder dat je vogeltjes niet eerder te grazen werden genomen, als je ze tegelijk losliet met de katten.

Jasmin

Wat een vreselijk verhaal :( Sterkte!

Maar wel zoals Nikki zei,
zelfs al hang je je kooi aan het plafon en doe je een deur ervoor dat helpt echt helemaal niks...
Ik heb het zelfde meegemaakt met mijn parkietje Bambi...
Die stond ook achter gesloten deur en heel hoog op een kast, de kat kon er makkelijk bij want ze sprong zelf de deur open en gooide de kooi van de kast... 1 dag later was Bambi overleden.
Ik dacht dat mijn kat niks zou doen ze was heel sloom en lui dat had ik mis...
Katten hebben nu eenmaal een jagers instinct, dat kun je niet afleren.
Ik zou geen parkietjes meer nemen totdat je geen katten meer hebt.

Groetjes Jasmin

Wouter

Een kooi hangen aan het plafond is sowieso geen goed idee. Bij elke beweging die de parkiet maakt zal de kooi ook bewegen. Hierin voelt een parkiet zich niet veilig.

Ik vind het heel erg naar wat er gebeurt is. Ik snap dat je je hier erg ongelukkig over voelt.