Het nestje van Seppe en Pixel

Gestart door Milo-Pixel, april 13, 2009, 11:23:46

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Milo-Pixel

13 maart heb ik het blok opgehangen bij Seppe en Pixel. 21-03-09 legde ze het eerste eitje. 23-03-09 het tweede eitje, en het derde eitje werd gelegd op 25-03-09. Het bleef bij 3 eitjes, een prima aantal voor een tweede poging, vind ik ;) De eitjes heb ik geschouwd, en twee waren bevrucht, eentje niet (als het goed is).

Donderdag 9 april is het eerste kleintje uit het eitje gekropen. Hij/zij heet Mexx. Pixel voerde Mexx meteen heel goed, en het verbaasde me dat Mexx al zo hard kon roepen ;).
Zaterdag 11 april is het tweede kleintje uit het ei gekropen. Dit kleintje heet Melle. Ook Melle werd meteen gevoerd door Pixel :)

Mexx en Melle groeien enorm goed! Pixel voert en verzorgd de twee heel erg goed, en Seppe zorgt heel erg goed voor Pixel. Ze zijn super ouders.

Voor foto's:
Foto's van het nestje

Milo-Pixel

Het gaat heel erg goed met de twee kleintjes. Ze groeien enorm. De oogjes van Mexx gaan al een heel klein beetje open, en hij/zij krijgt al wat 'stoppeltjes'. Het derde eitje is niet meer uitgekomen (had ik ook niet meer verwacht ;) ).

Hier een foto'tje van de twee :)


Milo-Pixel

De twee groeien echt enorm. Mexx heb ik vandaag voor het eerst vast gehouden. De oogjes van Mexx zijn ook al open, van Melle een klein beetje. Die zullen over twee dagen ook wel open zijn. Pixel zorgt nog steeds enorm goed voor de twee. Seppe heeft ontdekt dat hij door het blok uit de kooi kan, tot ergernis van Pixel.. Dat stuift hij het blok in om er vervolgens schreeuwend uit te vliegen. Echt uitkijken doet hij dan niet en dat vind Pixel niet zo leuk ;).

Nieuwe foto's staan in mijn fotoalbum!

Milo-Pixel

#3
De kleintjes groeien echt zo ontzettend hard.. Per dag zit er heel wat verschil in. Ze hebben nu allebei wat dons, of het begin van dons, en de oogjes zijn open. Ze beginnen wat door het blok te kruipen, en als ik ze vast heb beginnen ze over mijn hand te kruipen. Melle is een stuk rustiger dan Mexx. Mexx zit al lekker rechtop rond te kijken als ik hem/haar vast heb, maar Melle gaat meteen 'hoekjes' zoeken en proberen weg te kruipen. Leuk om het verschil al zo duidelijk te zien ;).

Hier een foto'tje van Mexx en Melle! Nu alweer 10 en 8 dagen oud.


Ingrid

Jeetje, dat gaat echt snel zeg! Eerst van die blote billtjes en dan vier dagen later hebben ze al een "broekje" aan. Wat ik me afvraag (en wel vaker zie), wat is dat blauwe? Zijn dat adertjes o.i.d. of kun je daaraan de mogelijke kleur van de veertjes al aflezen?

Milo-Pixel

#5
Adertjes lijkt me niet, omdat je het niet ziet op de eerste foto in dit topic. Tenminste, het lijkt me dat je het dan ook daar moet zien ;). Ik dacht zelf gewoon aan pigment.. Of je daar ook de kleur aan af kan lezen weet ik niet. Mexx is in 2 dagen van een roze vogeltje, naar een roze/blauw/grijs vogeltje gegaan.

Wat ik me wel ineens bedenk, volgens mij was Yno toen hij klein was niet roze met blauw/grijs, maar helemaal roze.. Ik heb laatst die foto's van Marjolein nog eens bekeken. Dus misschien kan je er wel uit opmaken dat het een donkerder gekleurd vogeltje wordt?

Edit: even snel opgezocht: http://album.parkietenweb.nl/v/users/Chicowen/eerste+nestje/Chico+en+Noukie/De+ino_s.jpg.html
Ik denk dat je dus wel eruit kunt opmaken dat het een donker vogeltje wordt ;)

roha

Als er ooit nog eens iemand vraagt waar de oren/gehoorgangen van de parkiet/vogel zitten, dan is dit een geweldige foto om het te laten zien!!!

Chicowen

Het zijn naar mijn idee inderdaad geen adertjes. Of je er echt de kleur aan kunt aflezen weet ik niet, maar naar mijn idee geeft het wel aan of het vogeltje echt wat donkerder wordt of toch licht (zoals Yno, Kiki, Kaytie en Isa inderdaad).
Alle inootjes hadden het bij mij niet. De andere kleintjes hadden het allemaal wel en die hebben allen een donkere tekening.
Maar meer dan dat durf ik er niet aan op te hangen, ik zou inderdaad denken aan het pigment.

En wat groeien ze weer heerlijk snel! ;)
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Ingsu

Zijn het niet de hulsjes waar de veren uit groeien? Daar zit bloed in, zodat de veer kan gaan groeien als hij uit is gevallen o.i.d. en bloed ziet er altijd groen/blauw uit onder de huid, ook bij mensen.

Mars

#9
Volgens mij zijn het inderdaad de eerste veerbuisjes en kun je ook al een beetje daaraan kleur gaan herkennen. Je ziet bijvoorbeeld dat het koppie wat donkerder is en dat zal ongetwijfeld komen doordat daar straks 'streepjes komen'. Verder kun je bijvoorbeeld aan het snaveltje zien dat het niet echt heel lichte vogeltjes worden: lichte vogeltjes hebben niet zo'n donker snaveltje bij geboorte.

Leuk om te zien dat het karakter van een vogeltje al heel jong tot uiting komt. Hier waren er ook een paar een stuk drukker en meer bezig met weglopen (en bijten ;) ).
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Milo-Pixel

Ik denk niet dat het de veerhulsjes zijn, want dan zouden ino's dat ook moeten hebben lijkt mij.

Ik heb vanmiddag het blok even schoon gemaakt. De kleintjes op een doek gelegd, en de ontlasting uit het blokje 'geschept'. Het is nu weer een stuk schoner gelukkig. Hoe groter ze worden, hoe groter de bende ;)


Milo-Pixel

De twee ukkies groeien goed. Het lijkt erop dat ze allebei hemelsblauw geelmasker worden. Wordt straks nog lastig uit elkaar houden ;). Melle is een paar dagen geleden in zijn/haar kopje gebeten door Joey.. Joey is enorm broeds. Kruipt in voerbakjes, graaft het eten eruit, schreeuwt alles bij elkaar, gaat voor iedereen klaar zitten en tegelijk loopt ze alle andere vogels te pesten. Ik had Mexx en Melle vast, en ineens sprint Joey op mijn hand en grijpt zo het kopje van Melle  :-[. Ik kon haar gelukkig snel wegduwen, en het gaat goed met Melle, maar ik schrok wel. Ik hou ze nu niet meer vast als de bende los is.. Joey is ontzettend jaloers!

Hier weer een fotootje van de twee :)



Links is Mexx, rechts is Melle

Milo-Pixel

De twee zijn heel erg gegroeid. Ze hebben bijna overal veertjes, alleen op sommige plekjes nog wat dons. Ze zijn nu alweer 25 en 23 dagen oud. Het gaat zo hard! Pixel voert de kleintjes goed, maar wat me opvalt is dat ze niet meer het blok in wil overdag. 'S nachts wel, dan gaat ze nog bij de kleintjes slapen, maar overdag gaat ze alleen voor de ingang, of net in de ingang zitten om te voeren.

Ik zal zo in mijn blog weer foto's plaatsen, maar ik zal hier ook alvast twee foto's plaatsen van hoe ze er nu uitzien  :-*

Melle:



Mexx:


Milo-Pixel

Het gaat goed met de kleintjes :) Mexx vliegt sinds vandaag door de kamer heen! Hij/zij slaapt niet meer in het blok, en begint zelf wat te eten en te knabbelen. Ook is het belletje nu al favoriet ;) Kroelen mag ik bijna niet meer, maar hij/zij kruipt nog wel lekker weg bij mij, en geeft zelfs kusjes (of bijt keihard in je lip....). Mexx is een onderzoeker, en vreselijk brutaal.

Melle doet het allemaal wat rustiger aan, dat is een echt kroelkipje, en zit graag bij me. Vliegen en zelf eten doet hij/zij nog niet, want het is toch nergens voor nodig? Klimmend kom je ook overal, en als je maar hard genoeg bedelt, krijg je het eten vanzelf ;). Melle is een echte genieter. En een allemansvriendje. (en ik ben vreselijk verliefd op hem/haar..)

Pixel zit al sinds 5 mei niet meer in het blok. 'S nachts niet, en overdag ook niet. Voeren doet ze heel goed, en ook Seppe voert goed :)
Kortom, alles gaat super met de kleintjes en de ouders!


Milo-Pixel

Het gaat goed met Mexx en Melle! Ze zijn nu alweer een tijdje bij hun nieuwe huisje. Mijn moeder is enorm blij met ze. Ze zijn wel nog erg rustig, maar dat komt omdat ze natuurlijk nog wat moeten wennen. Ik zie de twee nog regelmatig, en dat vind ik wel erg leuk ;) Pixel en Seppe zijn weer helemaal thuis in de voliere. Ze waren helemaal enthousiast toen ik ze weer bij de rest zette. Joey grijpt meteen haar kans, nu de casanova weer in de voliere zit, en doet haar uiterste best Sep te versieren.. Ik had verwacht dat dat zonder succes zou zijn, maar Sep is blijkbaar toch wat minder monogaam dan ik had gedacht. Het gaat in ieder geval goed met Sep, Pixel en de twee kleine ventjes Mexx en Melle!

Dit topic mag op slot :)

Caradow

U vraagt, wij draaien.. *klik*