Met Elkaar Kunnen Vinden

Gestart door jokyjoke, augustus 20, 2005, 09:19:48

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

jokyjoke

Hallo,

Wij hadden dus al een parkietje (Wappy) een manneke, sedert donderdag hebben we een nieuwke erbij (Twixy) ook een ventje. Ze maken geen ruzie ofzo, maar ze zitten weining bij elkaar , kan dat nog veranderen?  Wat ik ook gezien heb , is dat zijn kontje van Twixy minder pluimkes hangen dat van onze Wappy , is dat normaal ?

Groetjes uit België  ;)

Jorijn

Hoi Jokyjoke,

Het beste kun je je nieuwe parkietje altijd even 1 weekje apart zetten in een andere kooi.

Zo krijgt hij voldoende de tijd om aan de kamer te wennen,
Je kan ook je huidige parkiet los laten vliegen zodat hij bij de kooi van zijn nieuwe vriendje kan gaan kijken.

Dat ze nog weinig contact zoeken is niet zo'n ramp. Dit komt vanzelf ;)
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

jokyjoke

Hallo Jorijn,

Hartelijk dank om zovlug te reageren, graag zou ik ze laten vliegen , maar het probleem is , zij zijn niet de enige huisdieren die we hebben,nl twee hondjes , een kat en papegaai.

Zou het kunnen dat onze Wappy, nog wat in de rouw is misschien? Onze vorig parkietje is een week geleden gestorven. Als we donderdag Twixy in de kooi staken was hij heel blij nochthans.
En die weining veertjes aan zijn kontje is dat erg ??

Groetjes uit België xxx ;)

Jorijn

Hoihoi

Die veertjes maken niet zo uit, let er wel op dat er geen poepjes blijven hangen.

Voor je huidige parkiet kan het ook een hele grote overstap zijn, maar dit went vanzelf ;)
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

jokyjoke

Hallo Jorijn,

Nogmaals thx  :blush: , als er poep zou aanhangen , uiteraard verwijderen met een doekje , maar mag er daar water op ? Sorry dat ik zo'n vragen stel , maar ik wil mijn parkietje weer niet kwijt .

Groetjes uit België xxx ;)

Jorijn

CiteerHallo Jorijn,

Nogmaals thx  :blush: , als er poep zou aanhangen , uiteraard verwijderen met een doekje , maar mag er daar water op ? Sorry dat ik zo'n vragen stel , maar ik wil mijn parkietje weer niet kwijt .

Groetjes uit België xxx ;)
[snapback]11349[/snapback]


Hoihoi,

Je kan poepjes verwijderen met lauw water, op een doekje, of met een wattenstaafje ;)
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

Ingrid

CiteerHallo,

Wij hadden dus al een parkietje (Wappy) een manneke, sedert donderdag hebben we een nieuwke erbij (Twixy) ook een ventje. Ze maken geen ruzie ofzo, maar ze zitten weining bij elkaar , kan dat nog veranderen?  Wat ik ook gezien heb , is dat zijn kontje van Twixy minder pluimkes hangen dat van onze Wappy , is dat normaal ?

Groetjes uit België  ;)
[snapback]11337[/snapback]

Hoi Jokyjoke,

Probeer je maar eens te verplaatsen in je parkietje, alles is nieuw, je bent uit je vertrouwde omgeving weggehaald. Ook Wappy heeft ineens een nieuw vriendje. Dat is wennen en ze zullen in het begin wat aftastend zijn. Voor je het weet heb je 2 gezellige druktemakertjes :).
Dat Twixy wat minder veertjes aan zijn poepertje heeft is niet erg, tenzij je iets merkt van irritatie of zoals Jorijn al zei, er geen poepjes aan kleven.

Groetjes, Ingrid

jokyjoke

Hallo Ingrid,

Thx's om te reageren, ja ik maak me soms zorgen. Maar dat komt omdat ik al 2 parkietjes verloren heb, eentje na een maand of 8 en nu het laatste na 1jaar en 3maand. Er was nikske aan te merken s'morgens, en in de namiddag zagen we het slechter worden , het had op den duur geen kracht en plots viel het dood. Dus onze Wappy is al 2x weduwenaar . Daarmee dat ik wat op mijn goede ben en zoveel mogelijke info verzamel.

Groetjes uit België xxx ;)

Ingrid

Da geeft niets hoor, Jokyjoke! Ik ben af en toe ook erg overbezorgd en dat is alleen maar prima toch. Je wilt tenslotte het allerbeste voor je gevleugelde vriendjes en ze zijn nu eenmaal afhankelijk van ons.

Groetjes, Ingrid

jokyjoke

#9
De eerste dag dat we Twixy hadden ging onze Wappy direct erbij enz.. nu zijn we enkele dagen verder en ze zitten elk appart de ene op het bovenste stokje en de ander benenden. Hopelijk komt er verandering in want ik vind dat wel jammer hoor.

Groetjes uit Belgiëxxx ;)  :(