Er gebeurd maar niets.

Gestart door LovesCathy., april 07, 2009, 20:44:02

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

LovesCathy.

Ik heb Cathy nu al best wel lang, haar neusdop begint nu al wat bruing kleurig te worden. Ze word is juli 1.
Ik ben haar nog steeds tam aan het maken, maar er gebeurd niet zo veel..
Ze heeft me nog nooit gebeten en speelt heel veel.
Zit ook vaak voor de spiegel te dansen en mee te fluiten op tmf.
Dagelijks geef ik haar een beetje trosgierst of snoepzaad uit mijn hand. Ik doe mijn vinger dan onder haar pootje en dan stapt ze op. Ik kan zo veel mogelijk bewegen als ik wil.
Dan haal ik haar uit de kooi en dan vliegt ze meteen weer terug.
Dit gaat nu al een half jaar zo en ik heb nou ook het idee dat het saai begint te worden voor haar.
Een tweede parkietje heb ik al een keer gehad, dat werd niets. Die heb ik uiteindelijk weg moeten doen omdat ze niets meer van elkaar mochten.
Ik wil echt heel graag dat ze tam word, maar ze blijft maar weg vliegen..

Weten jullie wat ik nu het beste kan doen.
Ik heb al veel topics over dit onderwerp gelezen toen ik haar kreeg maar het lukt me maar niet om haar tam te krijgen  :(

hillie

Misschien moet iets lekkers of een leuk spelletje buiten de kooi leggen zo dat ze daar mee aan de gang kan gaan.
Wat ook leuk is om een parkieten boom neer te zetten zodat ze buiten de kooi wat te doen heeft.
Want waarschijnlijk is dat het probleem dat ze buiten de kooi niks te doen heeft..
Probeer dit is.

Piknikki

Vaak wil een parkietje ook op ontdekkingsreis buiten de kooi.
Dan is het parkietje binnen de kooi al handtam, maar buiten de kooi nog niet.
Misschien moet je haar eerst maar eens lekker haar gang laten gaan. Dat ze de kamer op haar gemak kan bekijken. Een speeltuintje of parkietenboom kan helpen, zoals Hillie al zei.
Daarna kun je proberen of ze ook wat aandacht aan jou wil besteden buiten de kooi.

Is dat een idee? ???

LovesCathy.

Ze vliegt elke dag al door mijn kamer heen, al sinds ik haar heb. Ze gaat ook gewoon terug. Ze baddert heel vaak als ze buiten de kooi is, zit graag voor het raam op haar speeltuintje, en voor verschillende spiegels. Ook als ik langs loop speelt ze vrolijk door. Alleen ze word maar niet echt tam, ik blijf proberen. Maar het gaat maar niet verder dan snel op mijn vinger, angstig trosgierst eten en zodra dat op is snel weer terug naar het plekje waar ze graag zit.

Ingsu

Ik denk dan dat je parkietje nog niet tam is, een van mijn vogels komt ook aangeracet als ik trosgierst wil geven, maar zonder durft hij niet op mijn hand. Ik denk dat je het beste eerst kunt proberen Cathy helemaal tam te maken  binnen de kooi, dus dat ze zonder aarzelen ook op je hand komt zitten als je geen trosgierst o.i.d. hebt, dan zal het buiten de kooi ook een stuk makkelijker gaan!

En daarnaast kun je haar eerst alles buiten de kooi laten ontdekken voor je ook buiten de kooi gaat oefenen met tam maken, als er zoveel nieuwe impulsen zijn heeft ze weinig aandacht meer voor jou op dat moment!

Succes! Groetjes van Inge