over het bolletje aaien...

Gestart door Tanja, april 04, 2005, 17:41:19

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tanja

Bertus is flink in de rui, en schuurt zijn koppie over alles waaraan hij dat kan doen. Nu hoor ik heel vaak mensen zeggend dat ze met de vogel kunnen kroelen...
Ik zou ook wel eens met Bert willen kroelen, eens lekker over zijn koppie wrijven. Maar ja, zodra ik met een vinger in de buurt kom, dan springt hij daar bovenop...
Is er iemand die weet hoe ik hem kan kroelen???

Kuslar

Hi

goede vraag want mijn kleintjes doen dat ook.  :wink:










__________________
liefs layla cabar en gülcan

Parkieten-Freak

Niet elke parkiet laat zich "kroelen". Ten eerste moet de vogel het zelf willen en 100% vertrouwen in je hebben.
Dwing een vogel nooit, dit werkt averechts. Je kunt het gewoon blijven proberen, misschien dat hij het na een tijdje toelaat.
Ook zal de parkiet zelf aangeven of en wanneer hij gekroeld wil worden.
Helaas zijn niet alle parkieten hier dol op, vaak vinden ze dan andere dingen wel weer fijn.  :wink:


Dreamimages

Mijn ervaring is,dat het verschilt van parkiet tot parkiet.

Toen ik mijn eerste parkiet had,was deze  erg tam en praatte veel,en op den duur vond hij het
lekker om over zijn bolletje geaaid te worden.
Parkietjes zijn slimme beestje,want hij had gewoon door
dat ik de "stekeltjes" van de rui eraf krabte voor hem  :)  
Als je dit eraf haalt,en je verpulvert het tussen je vingers zal je merken dat het erg vettig aanvoelt!

Mijn tweede parkietje (zie hiernaast de avatar) was ook erg tam,vertrouwde me,praatte ook de oren van mijn hoofd,
maar aan zijn bolletje komen,dat mocht niet hoor !!  :lol:  [-X

Pas toen hij erg ziek was liet hij het wel toe,een teken dat hij me vertrouwde......ik kon gewoon zijn kopje beetpakken.
Maar hoe ziek hij ook was,mijn vriendin mocht dat toen écht niet.Hij liet merken dat ik zijn baasje was  ::P:

groetjes,
Martin.

Sonja

Hallo,

Ja, iedere parkiet is weer anders, dat heb ik ook gemerkt.
Mijn allereerste parkiet vond kroelen heerlijk, en ging er eens echt voor zitten, en draaide zijn kopje zo, dat ik precies kroelde waar hij dat het liefste had.
Mijn 2e parkiet was ook supertam, maar kroelen? Ho maar. :D
Hij vond alles goed, behalve dat. Nou ja, hij deed zoveel leuke dingen, dat het me niet zoveel uitmaakte, dat dat ene dingetje er niet bij was.
En mijn huidige parkietjes Joepie en Pucky zijn ook weer verschillend voor wat betreft het kroelen.
Pucky wil het niet, en Joepie is er helemaal gek op, maar wat Martin ook al schreef, geldt hier ook: ik ben wel de enige die hem mag kroelen, als iemand anders het probeert, vliegt hij weg.
Leuk vind ik dat, die onderlinge verschillen bij parkietjes.
Zo merk je des te beter dat iedere parkiet echt een eigen karakter heeft, dat vind ik altijd weer heel leuk en bijzonder om mee te maken.

Groetjes, Sonja.

(en Joepie en Pucky)

Maarten

Ik heb Japie pas een week in huis, maar ik kan hem al overal kroelen hoor :D Als ik dan over ze mooie witte bolletje aai vind hij dat geweldig, dan draait hij z\'n hoofdje ook wel eens om ook nog maar eens die andere kant te gaan aaien :P Ik kan dus overal aan hem zitten en hij vertrouwt me erbij... als hij geen zin meer heeft springt hij gewoon op me vinger!

Anita & Marisa

Het is inderdaad zo wat parkietenfreak zegt. Niet iedere parkiet vindt dit fijn of wil dit! Onze vorige parkiet wilde het na een jaar ineens, maar deze parkiet heeft er ook totaal geen behoefte aan!
Het is belangrijk dat je niet doordringt, maar het met rust laat. Misschien komt het na een tijdje vanzelf en misschien niet! Dit ligt aan je parkietje!  :wink:

Veel liefs,
Anita en Marisa

Safrena

Hey

Inderdaad zoals Anita en Marisa al zeiden: misschien komt het na een tijdje vanzelf.

Mijn meisje winnie heeft nooit van kroelen willen weten. Poeken daarentegen die geniet er enorm van. Sinds kort laat winnie haar nu ook kroelen (waarschijnlijk zag ze hoe poeken het lekker vond :P ) en geniet er ook van :wink:

vele groetjes

Renate

Hoi,

Mijn parkietje Joepie, wil er de laatste tijd niets meer van weten, toen ik haar net had kon ik haar goed aaien en ging ze gewoon op m`n vinger zitten. De laatste weken, zodra ik met m`n hand in de kooi kom, begint ze er naar te bijten, niets helpt.
Ik weet soms echt niet meer wat ik met haar moet doen. :(

Anita & Marisa

Hoi Renate,

Het kan ook een periode zijn!
Is je parkietje misschien in de rui? En hoe oud is hij/zij ongeveer?
Het kan een "pubertijd" zijn of hormonen.

Negeer het bijten en beloon het goede  :wink:

Veel liefs,
Anita en Marisa.