2 vragen

Gestart door loura08, maart 31, 2009, 21:12:09

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

loura08

Ik heb 2 vragen over mijn parkiet.
Mischien n beetje rare vragen maar ik heb nog nooit eerder een parkiet gehad en weet er niet zoveel van. Heb m nu iets meer als een week.

1e vraag. Als ik mijn parkiet aai gaat hij zich wassen. Is dat n teken dat ie t prettig vind of juist niet?

2e vraag
Ik heb denk ik n hele slimme parkiet, heb m vandaag een truukje geleerd. Leerde ie heel snel dus ging niet eens echt bewust.
Als ie vanaf mijn hand naar een bepaalde plek vliegt, er gaat zitten, en weer terug op mijn hand vliegt krijgt ie eten. Hij vind t volgens mij een erg leuk spelletje want doet t nu heel vaak, (of hij heeft gewoon hele dag door hele erge honger).
Is erg vermakelijk maar blijft ie natuurlijk (dom dat ik daar niet bij na heb gedacht) niet lang op mijn hand blijven zitten, wat hij eerst wel deed, en dat vond ik heel leuk. (bleef bij me zitten als ik achter de computer zit, tv enz, ging zich dan wassen, een beetje slapen, heel leuk) Maar als ik m nu op mijn hand zet vliegt hij vrij snel naar die ene plek die ik m heb aangewezen. Hij komt wel steeds weer naar mij toegevlogen, en als ie geen eten krijgt doet ie t nog een keer. (Hij komt nog wel gewoon naar mij toegevlogen als ik m roep.)
Hoe leer ik m dit weer af? Ik vind t leuker dat ie gewoon bij me zit dan dat ie een truukje doet.



Nancy.

Hey loura08

Als je met je parkietje aan het spelen bent, of gaat aaien enz en je parkietje begint zich dan te poetsen, is dit vaak een teken van verlegenheid bij je vogeltje

Verder als je je parkietje iets hebt aangeleerd, is het niet zo makkelijk om hem dat terug te gaan afleren.
Het enige dat je kan proberen is om dit gedrag te negeren en als hij dan doet wat jij wil hem te belonen

Vele groetjes

Milo-Pixel

Citaat van: loura08 op maart 31, 2009, 21:12:09
1e vraag. Als ik mijn parkiet aai gaat hij zich wassen. Is dat n teken dat ie t prettig vind of juist niet?

Het kan een teken zijn dat hij zich op zijn gemak voelt ;). Ook kan het oversprong gedrag zijn. Je parkietje weet niet goed hoe hij moet reageren op wat jij doet, en gaat daarom iets compleet anders doen.

Slecht of ongewenst gedrag kun je het beste negeren, en goed gedrag belonen. Wees hierin consequent, zo heeft hij het snel door en begrijpt hij wat de bedoeling is.

Groetjes,
Marit

loura08

Dus misschien vind ie t wel niet fijn als k m aanraak haha.
Wat wel leuk is dat ie nu meer aan t verkennen is en ook mij roept als ie ergens is gaan zitten, zeker als ie uit zicht is.
Ik ga t m proberen af te leren.
Bedankt voor de reacties!

Mars

Als hij het fijn vindt, als je hem aanraakt zul je dat snel in zijn gedrag zien: dan zal hij zijn kopje een beetje gaan bewegen als je in zijn nekje zit (hier is nog een plekje, vergeet die niet), oogjes een beetje dicht, of bijvoorbeeld het vleugeltje wat optillen als je hem daar aait. Blijft je vogeltje stokstijf zitten (of vlucht ie weg), dan vindt hij het niet lekker, maar is hij erg angstig.

Grasparkietjes zijn over het algemeen niet erg knuffelig met hun baasje, dsus als je aait terwijl hij het niet fijn vindt, heb je eerder kans dat je er vertrouwen mee schaadt, dan krijgt.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Judith

Ik aaide mijn parkietje heel vaal over zijn buikje, hij bleef nad ofwel rustig zitten, ofwel stapte hij soms op mijn vinger waar ik hem mee aaide,hoe voelde hij zich dan als ik hem aaide?

loura08

Het lukt al weer beter om hem bij me te laten zitten. Ik hoop dat ie t weer naar z'n zin heeft want als ie op mijn hand zit gaat ie een beetje bol zitten, zich uitschudden, knarsen, veertjes poetsen en een beetje weg dommelen, zoals ie eerst deed. Voelt ie zich dan ontspannen als ie dit allemaal doet? of heeft ie t koud als ie n beetje bol zit?
Ik denk dat ie t niet fijn vind als k m aanraak op zijn hoofd. zijn buik,rug en vleugels vind ie ok,maar als k zijn hoofd aanraak draait ie weg.
Ik denk niet dat ie bang is want hij blijft wel bij me zitten maar houd er denk ik gewoon niet van, dus k ga m niet meer op zijn hoofd aanraken.