snel moe en niet goed meer kunnen landen?

Gestart door capkinnn, maart 30, 2009, 10:48:33

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

capkinnn

Hey ik had een vraagje;
is het normaal dat je parkietje opeens niet meer zo goed kan landen?
want elke keer als mijn parkietje gewoon op mijn hoofd wil landen valt ze net op de bank enzo.
en ze is ook heel erg moe als ze dan terug naar haar kooi of ergens anders heen vliegt..
vroeger was dat helemaal niet zo.. komt het misschien doordat we haar al 7/8 jaar lang hebben?

ik hoop snel antwoord te krijgen..

Sonja

Hoi Capkinnn,

Nee, dat is niet normaal....
Het heeft ook niet met de leeftijd te maken, waarschijnlijk heeft jouw lieverdje iets onder de leden.
Het is zo niet te zeggen wat er mogelijk aan de hand is.
Je kunt het beste even met je parkietje naar een vogelarts gaan.

Laat je ons weten hoe het geweest is?

Sterkte.

Groetjes, Sonja.


Rukia

Hoi! Onze parkiet had dat ook. het kan een teken zijn van een hartprobleem. Meestal zijn hartkwaaltjes aangeboren en steken vroeg of laat de kop op. Onze parkiet hebben we toendertijd naar de vogelarts (VA)  gebracht. Hij nam een bloedtest af, maar kon daar niks in vinden. Hij vermoedde dat er dus iets aan het hartje was. Vermoedelijk had onze parkiet ook 2 maal een hartnifarctje overleefd volgens de arts na onze beschrijving van een vreemde toestand van het vogeltje. Het advies was toen om de parkiet niet meer te veel te laten vliegen omdat dat de kans op hartfalen zou vergroten. Bovendien deed onze parkiet ook veel liever op de grond wandelen, want dat kostte hem minder energie. Inmiddels is hij overleden aan hartfalen... Hopelijk is het niet zo ernstig bij jullie parkiet. Maar het klinkt hetzelfde. Laat hem maar eens nakijken bij de VA.

groetjes

Mars

Toch is een bezoekje aan een vogelarts het meest verstandige. Het kan bijvoorbeeld ook aan ziekte (zoals een virus, zoals ook al eerder genoemd) liggen of aan voedings of vitaminetekorten bijvoorbeeld.

Aan ouderdom zal het zeker niet liggen.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..