Hongerige parkiet

Gestart door loura08, maart 27, 2009, 21:21:08

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

loura08

Ik heb een vraag over voeding van mijn parkiet.
Ik heb m sinds een week en is erg leuk. Parkiet is al erg tam, ik kan al heel veel met hem doen dus ben erg blij met m.
Ik heb XtraVital gekocht en ik geef ongeveer 2 schepjes verdeeld over de dag. Nu lijkt ie vaak honger te hebben. Hij zit vaak bij zijn etensbakje, te wachten op eten en als ik m voer geef duikt ie er op. Af en toe geef ik m dus extra.
Ik ben nu veel thuis dus laat m veel vrij.
Parkiet is denk ik 8 weken, ik heb m vandaag gewogen, hij weegt nu 40gram (en lijkt sinds ik hem heb iets dikker geworden).
Moet ik m nu meer eten geven? Of is het normaal dat ie zo'n honger lijkt te hebben?

Piknikki

Oh ja, als ik mijn schatjes zaad geef in plaats van pellets, zijn die twee schepjes echt niet genoeg voor ze. Kleine vreetzakkies. ;)
Kun je je parkietje niet verleiden tot het eten van wat groente of fruit? Dat vult z'n kropje ook wel.
Goed trouwens dat je het zaad over de dag verdeelt. :)

Mars

Blaas tussendoor even de zaadjes uit, als het nog wel wat ligt (afgestreken theelepeltje) dan heof je nog niet bij te geven. Waarschijnlijk is hij wat te kieskeurig aan het eten.

Probeer intussen ook wat groente en fruit aan te bieden.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

loura08

Ok, dank je voor de tips. Ik geef nu inderdaad ook fruit en groente erbij.
Wil ie nu nog niet eten. Heb wortel en appel geprobeerd.
Hoop dat dat nog gaat lukken.

Mars

Komkommer, appel en vooral ook witlof zijn vaak favoriet! Geef ook eens even een weekje steeds hetzelfde op dezelfde plek en wissel dan pas van soort, dan wordt je parkietje misschien wle nieuwsgierig!
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

miep

Mijn parkietjes zijn ook dol op druiven (als ik het schilletje eraf heb gehaald), misschien kun je die ook proberen.

Parkietentop

Weet je wat je zeker eens moet proberen ;D
is snij eens een stukje appel een rasp het
doe de geraspte appel in een appart etensbakje en voila de mijne eet het alleen op als ik het geraspt geef.


Ik ben een echte parkietenfreak en dierenvriend :-X

roha

Je geeft ook aan dat je parkietje net 8 weken is, dus dan is ie ook nog in z'n ontwikkeling en heeft hij het waarschijnlijk nodig. De 2 schepjes zijn voor volwassen parkieten bedoelt.
Ik weet niet hoe groot je parkiet is en hoe actief hij is. Ik heb hier een aardig verschil aan grootte en activiteit tussen mijn parkieten.
Houdt goed in de gaten dat je parkiet ook echt alle soorten zaad opeet, voordat je gaat bijvullen en let er goed op of de zaadjes niet al gepeld zijn!!