Parkietje ontsnapt.

Gestart door Juke, maart 24, 2009, 20:45:38

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Juke

Als meestal lezer van dit forum wil ik nu toch een verhaal kwijt/delen.

Vorig jaar november ging onze huisvriend Joepie ( de poepie ) heen.
We waren het er snel overheen dat er een andere moest komen. Ik heb al zo,n 40 jaar een parkiet om mij heen .
Diegene die ik tam heb gemaakt floten leuke wijsjes na en praten diverse woorden en zinnetjes.Helaas leven deze vriendjes geen 40 jaar.

Afijn een nieuwe vriend werd gezocht en gevonden, een licht groene, genoemd chicky.
Deze bleek helaas erg slecht te kunnen vliegen, al gaat dat nu beter. Hij was dus een beetje gehandicapt, en een beetje zielig.
Wij besloten een grotere kooi aan te schaffen en Chicky een vriend van eigen soort te geven.
We vonden Poppy ( donker groen ) en dat bleek een heuse acrobaat te worden. Sinds zijn rond vliegen ging Chicky ook steeds meer en beter door de kamer, geweldig dus. Ikzelf had er nooit 2 samen gehad maar ben nu echt voorstander, zoveel spelen dat ze doen.

De ware reden van dit verhaal is het ontsnappen van Poppy afgelopen zondag. Waar je altijd zo voorzichtig mee bent , ramen deuren en horren bleek in een moment van niet checken teniet gedaan. Het was echt eind van de middag, bijna donker, regen, wind enz.
Voordat je buiten bent is meneer natuurlijk nergens te vinden.
Eigenlijk hoef ik jullie als parkietenfreaks niet te zeggen hoe wij ons voelden. :-[ >:(
We hadden gefaald in onze verantwoordelijkheid van de zorg voor dit beestje :-[

2 zeer stormachtige dagen en vooral nachten volgden, waarin wij al langzaam de hoop opgaven dat hij gevonden werd of terug kwam. Weet eigenlijk niet of parkieten het postduiven gevoel kennen.?
Inmiddels wel de plaatselijke vogelopvang en amivedi ingelicht. Zelf weet je niet waar je zoeken moet en zeker met die storm kon hij al wel 2 dorpen verder zijn.

Dinsdagmiddag belt er een mevrouw die ons nummer van de vogelopvang heeft gekregen dat zij een uitgeput en doorweekt donker groen  parkietje van haar auto had opgepakt , heel makkelijk. Ik was erg ver van huis , maar mijn ega ging er direkt heen. Ze twijfelde of het Poppy wel was, zo dik en in de war, helemaal ontwricht door 2 dagen buiten in de storm. Eenmaal thuis werd aan alle twijfel een einde gemaakt door de hartelijke begroeting van Chicky. Heel begrijpelijk wisselt Poppy drukdoenerij af met heel veel slapen, maar hij is oke en weer veilig. En zo ook nu hoef ik jullie freaks niet te vertellen hoe blij wij zijn.

Deze ontsnapping is er een van mijn 40 jaar parkietenliefde en hoop wel zeker de laatste.

Door het melden aan de vogelopvang , van ons en de zeer aardige mevrouw die Poppy heeft gevonden zijn onze vriendjes weer bij elkaar.

gr. Jack



Piknikki

Wat een ongelofelijke zegen dat de mevrouw jullie Poppy heeft teruggevonden, zeg! Niemand zou gedacht hebben dat zo'n klein vogeltje het twee dagen in de storm heeft kunnen overleven. Neem het jezelf niet kwalijk dat Poppy heeft kunnen ontsnappen. Zo'n foutje zit in een enorm klein hoekje, en je kunt niet altijd 100% opletten. Juist op 't moment dat je er eventjes niet bij bent met je gedachten, dan zijn ze gevlogen.
Maar gelukkig is Poppy weer herenigd met z'n Chicky en lieve baasjes.
Prachtig verhaal! :)

Ik heb ook wel eens een parkietje ontsnapt gehad via het raam. Helaas nooit meer teruggevonden, dus ik kan me er wel iets bij voorstellen hoe verdrietig, en daarna hoe blij jullie geweest zullen zijn.

Hopelijk kunnen jullie nog vele jaren genieten van Poppy en chicky! :)

Juke

Voor alle duidelijkheid, Poppy is ong. 1 km van ons vandaan gevonden.

Ja Piknicky, ik zag in mijn gedachten al een uitgeputte Poppy met die nare eksters en kraaien op de loer >:(
Al en paar maal gezien hoe die er vandoor gingen met een jonge mus of meesje.

Dus ik zie het precies zoals jij zegt, een zegen.

gr. Jack

Caviaplanet

Jee zeg wat een verhaal. Wat ontzettend fijn voor jullie dat jullie lieve vogeltje is gevonden. Wat moet dat een ongelofelijke opluchting zijn geweest. Verwen 'r maar flink.
Groetjes
Jolanda

hillie

Wat een geluk zeg dat jullie parkietje terug gevonden is.
Je zult de volgende keer extra goed opletten of niet...