Langer duren?

Gestart door Svennie, maart 26, 2009, 21:33:23

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Svennie

hallo,

mijn parkietje Raoul is ondertussen al een maand bij ons thuis, het is een jong diertje.
hij is niet bang als ik met mijn gezicht een paar cm voor hem zit en tegen hem praat maar
pas op als hij de hand ziet...
als ik met mijn hand in de kooi ga gaat hij eerst en vooral naar zijn drinkbakje (in de hoek van zijn kooitje, voelt hij zich veilig denk ik),
kom ik heel stilletjes dichterbij blijft hij (denk ik) bang afwachten.
eten doet hij wel uit mijn hand, op de vinger doet hij (nog) niet.
ik moet er ook bij zeggen dat ik niet heel veel tijd heb, ik ben er per dag 2x een kwartiertje mee bezig.

mijn vraag is of hij tam zal worden nu ik er niet zoveel voor heb of dat het misschien gewoon een beetje langer zal duren...
tips zijn zeker welkom.
ik heb de site al meerdere keren opnieuw gelezen maar vind er niets over.

groetjes Sven

Marjolein90

Een maand is zeker niet lang!! Je kunt er makkelijk een paar maanden mee bezig zijn, en dan hoeft je parkietje nog niet tam te zijn.
Ik begrijp dat je je parkietje alleen houdt en je niet veel tijd hebt? Heb je al eens overwogen om een vriendje voor je parkietje aan te schaffen?

Voor tam maken geldt, heel veel geduld hebben!

Succes!

Sonja

Hoi Sven,

Als je de het forum goed gelezen hebt, heb je vast ook gelezen dat tam maken een kwestie is van VEEL geduld. ;)
Een maand is niets, je kunt het beste denken in maanden.

Je bent overigens wel op de goede weg, tam maken gaat met kleine stapjes.

Gewoon doorgaan zoals je doet, op den duur zul je merken dat je kleine vriendje steeds meer vertrouwen in je krijgt.

Omdat de vraag hiermee wel beantwoord is en omdat er over dit onderwerp voldoende info te vinden is, zowel op de site als het forum, gaat er op dit topic een slotje.

Groetjes, Sonja.

Tegelijk met Marjolein. ;)