wond in nek

Gestart door mari, maart 24, 2009, 18:51:07

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

mari

Heb hier een tijdje terug een bericht geplaatst over een slome parkiet.
Ben er inmiddels mee naar de dierenarts geweest daar heeft ie panacur gehad en heb antibiotica mee gekregen. Is inmiddels 2 weken geleden. Heb hem gister eens vast gepakt om te voelen of ie mager was maar dat viel wel mee. Zag in zijn nek wel een soort wond zitten. Of iets wat er op leek was een soort snee met de kleur van parkieten voer en ook korrelachtig. Is dit normaal of niet? lijkt mij niet.

Chicowen

Als ik het zo lees denk ik in eerste instantie aan de krop. Het velletje om de krop heen is wat dun, dus als je echt in zijn nekje hebt zitten kijken, dan kan het best zijn geweest dat je dit gezien hebt. De snee zou dan bijvoorbeeld een vouw tussen 2 huidplooien kunnen zijn.
Heb je er misschien een foto van?
Mocht je het echt niet vertrouwen, dan kun je beter een bezoekje brengen aan de dierenarts. (liever 10x teveel dan 1x te weinig ;) )
Groetjes!
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

roha

Zo zonder foto is het lastig te beoordelen wat je precies bedoeld.

Is het open, zie je echt een snee, zo dat de huid van elkaar afligt en zit er (opgedroogd) bloed bij?
Of zit het gewoon dicht, dan lijkt mij dat het gewoon het huidje is van de parkiet, die is niet zo glad als die van ons. Maar das wel normaal dan, in het nekje ziet t er best wel een beetje vreemd uit? ;)

Caradow

De nek, dan bedoel je dus aan de bovenkant ne niet onder de snavel, de hals toch?

Als je niet weet wat het is, dan zou ik het sowieso laten nakijken door een vogelarts..