Mannetje Van 10 Jaar Oud Een Nieuwe Maatje?

Gestart door sunshine760510, augustus 21, 2005, 16:56:05

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

sunshine760510

Hallo, gisteren is mijn witte parkietje van 10 jaar oud overleden  :(  :unsure:  Ik denk zelf aan een hartstilstand omdat ze het al een paar dagen benauwd had. Nu zit mijn blauwe mannetje eigenlijk heel zielig in zijn kooitje. Hij heeft nu wel een spiegeltje natuurlijk, maar ik vind het zo zielig. Denken jullie dat het verstandig is om er een nieuw jong vogeltje bij te doen? Hij is natuurlijk al oud en ik weet niet hoe lang hij nog leeft. Daarna heb ik anders weer het probleem dat het nieuwe vrouwtje alleen komt te zitten. En 2 parkietjes erbij is ook niets denk ik, want dan zit er 1 alleen.

Heeft iemand ervaring hiermee?

Alvast bedankt voor de hulp.

Dit is m'n zielige mannetje


groetjes Naomi

Sonja

Hoi Naomi,

Wat erg, dat je parkietje is overleden, ook voor het overgebleven parkietje, die zijn maatje natuurlijk erg mist. :(
Om te beginnen zou ik hem nu zoveel mogelijk aandacht geven (maar dat doe je vast al), en ik denk dat het hem toch wel wat zou opvrolijken, als hij weer een maatje heeft.
Je weet inderdaad niet hoe lang ze nog samen zullen zijn, maar persoonlijk zou ik de tijd, die je parkietje nog rest, zo leuk mogelijk voor hem maken, dus gewoon een vriendje voor hem halen. ;)
Hij is tenslotte nooit gewend geweest, om alleen te zitten.
Als je er liever geen heel jong parkietje bij wil zetten, kun je ook een wat oudere kopen, dan kost het wel wat meer moeite om tam te maken, maar het kan zeker wel!

Veel sterkte met het verlies van je lieve parkietje, en veel succes met je keuze.
Laat je nog weten, wat je hebt besloten?

Groetjes, Sonja.

Safrena

#2
Hey  Naomi

Ik sluit me aan bij Sonja

Ook ik vind het beter om een nieuw vriendje voor je parkietje bij te halen omdat je parkietje het niet gewoon is om alleen te zijn.

Misschien leeft je parkietje nog een paar jaar en dan kun je hem nog die hele tijd heel gelukkig maken ;)
zonder een nieuw vriendje zal je parkietje treuren en zijn levensduur zeker verkorten door de eenzaamheid ;)

Ik zou zeggen doe het gerust een nieuw vriendje voor je parkietje

Veel sterkt met het verlies van je parkietje

vele groetjes

Plumeau

Allereerst gecondoleerd met het verlies van je witte vrouwtje  :(

Zelf heb ik ook met de vraag gezeten of ik wel of geen maatje voor een ouder parkietje zou zoeken. Uiteindelijk heb ik ervoor gekozen dit wel te doen, aangezien een parkiet toch best 15+ kan worden...

Het is niet makkelijk om een ouder parkietje te vinden, maar als je tzt met parkieten wilt stoppen raad ik je aan het toch te proberen. Wil je na je blauwe mannetje nog vele jaren van parkietengezelligheid genieten, dan zou ik er een jong parkietje bij zetten (zijn veel makkelijker te vinden en tam te maken).

Sara

Hallo,

Misschien is dit iets voor je.
Het is wel een mannetje maar het is niet héél erg jong .

http://www.marktplaza.nl/Opaline-violet-man-1154685.php

Veel geluk met je verlies en hopen dat je een neiuw vriendje vindt voor je parkietje.

Groetjes

Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes