na een week nog steeds geen vriendjes

Gestart door parky, maart 21, 2009, 14:37:21

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

parky

Hallo,
ik zal in het kort even uitleggen wat er aan de hand is.
Ik heb 8 maanden een mannetjes parkiet, Parky. (nog)niet tam.
Nu heeft een vriendin van mij haar parkietje(mannetje) aan mij gegeven(heb ik zelf om gevraagd hoor!) want helaas blijkt ze allergies te zijn.
de kooi van Parky is groot genoeg voor 2 parkietjes.
Rambo  :(...(ik vind het géén naam voor een parkiet maar ja, zij heeft hem zo genoemd) is nu een week bij me. Hij zit dus in de kooi van Parky.
En nu is het al een week een soort van strijd in de kooi.
Bij een stukje trosgierst gunt de één de ander niet dat er aan gegeten wordt. Naast elkaar op het stokje? het gepik naar de pootjes is niet van de lucht. Ze doen dit bij elkaar dus dan vliegt Parky weer weg naar de onderste stokjes en dan weer Rambo. Idem dito bij het voerbakje.
Ik weet dat geduld een schone zaak is en dat Parky denkt, he, dit is mijn huis,je bent niet echt welkom..
Maar zal het ooit nog eens gezellig worden in de kooi of moet ik Rambo maar weer terug zetten in z,n eigen kooi. 

Rambo is ook nog niet tam en is 6 maanden oud.
alvast bedankt voor het antwoord :)

Jasmin

Hallo Parky,

Dat is gewoon rangorde bepalen zolang het niet tot bloedens toe gaat moet je ze gewoon hun gang laten gaan ;)
Ze zitten pas een week samen ze moeten gewoon nog aan elkaar wennen.

Groetjes Jasmin

parky

oke jasmin :)
dank je wel.    Nee,het is niet echt volop bijten in de pootjes maar heel even met een open bekje naar een teentje happen .
Ik hoop echt dat ze "het eens"kunnen worden :D

Mars

Dat kan ook nog wel een paar maanden duren, dus wat meer geduld :)

Verander ook de indeling van de kooi even, zodat de kooi wat minder van een van beide is.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

parky

oeps..een paar maanden :o  dat wordt dan nog een hoop gefladder ::)

ik heb een schommeltje gekocht dus die komt er nieuw bij en het trapje wat er in stond is verplaatst naar een ander stokje..
moet goed komen...toch? :)

( ik blijf het zielig vinden..maar ik denk dat ik het  niet te "menselijk" moet bekijken...)


Marcus

Je kan overwegen om overal twee van te nemen. Twee voerbakjes, twee drinkbakjes en twee schommeltjes enz.

parky

Citaat van: Marcus op maart 21, 2009, 15:56:53
Je kan overwegen om overal twee van te nemen. Twee voerbakjes, twee drinkbakjes en twee schommeltjes enz.

is ook geen gek idee..

morgen is er een tuincentrum open dus ik kan daar kijken voor extra bakjes.
thanks ;D
(de bakjes in de kooi van Rambo zijn buitenbakjes.  dus ik moet bakjes hebben voor in de kooi :) )

Mars

Wat voor kooi heb je dan, als ik vragen mag? Ik neem aan dat er wel twee etensbakjes inzitten?
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

parky

ja zeker zitten er 2 bakjes in. .Met ophanghaakjes.
Aan de kooi van Rambo zitten buitenbakjes zonder haakjes dus die kan ik niet gebruiken. Dat wilde ik ermee zeggen :)
Maar ik zat te denken, volgens mij lost dat niet echt het probleem op..maar het is het proberen waard.
Ooit ,hoop ik, dat ze elkaar wel accepteren.
(ik hoor ze af en toe s'nachts ook nog klooien..ze willen perse niet naast elkaar zitten :( )

Mars

Nou, als je maar 1 etensbakje hebt, dan kan dat zeker de oorzaak zijn van veel gemekker en irritatie. Je zult namelijk zien dat parkietjes het liefste met zijn 2en tegelijk eten. Waarom kun je de buitenbakjes niet gebruiken, als ik vragen mag?
Ook kan het zijn dat je kooi niet groot genoeg is? Vandaar dat ik even vroeg wat voor kooi je hebt. Zorg in ieder geval dat er op de bovenste stok ruim genoeg ruimte is voor 2 vogels.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

parky

er zitten geen haakjes aan de buitenbakjes.
Ik kan ze kwalijk op de bodem neerzetten :-X :D
de kooi is 55x40x60.  niet echt een heel kleine kooi dacht ik zelf.
maar ik ga er 2 bakjes bij kopen straks :)

Jasmin

Citaat van: parky op maart 22, 2009, 09:32:42
er zitten geen haakjes aan de buitenbakjes.
Ik kan ze kwalijk op de bodem neerzetten :-X :D
de kooi is 55x40x60.  niet echt een heel kleine kooi dacht ik zelf.
maar ik ga er 2 bakjes bij kopen straks :)

Die is wel te klein voor 2 parkieten,
de minimum kooi maat voor 2 parkieten is 70 x 60 x 55.

Mars

Dat vind ik wel een redelijk formaat.
Maar kun je de buitenbakjes niet gewoon laten hangen? Waarom wil je ze in de kooi hebben?

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

roha

Citaat van: Mars op maart 22, 2009, 09:23:23
Zorg in ieder geval dat er op de bovenste stok ruim genoeg ruimte is voor 2 vogels.

Vaak maakt het ook nog niet eens wat uit of er genoeg ruimte is.
Beter is om 2 stokken op dezelfde hoogte te hangen, in de buurt van elkaar, zodat ze op ongeveer dezelfde plek kunnen zitten tegenover elkaar, ipv naast elkaar.