Raar genoeg is mijn parkiet niet 100%

Gestart door BlueParkiet, maart 14, 2009, 17:34:58

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

BlueParkiet

Beste leden.

Ik heb ontdekt dat me parkiet niet helemaal 100% is, hij gaat zijn kooi uit wanneer hij wilt, hij doet vooral raar als hij vlees ziet en ruikt ! Hij doet een beetje raar, hij komt zomaar naar je toe voor alles ! Hij eet van alles maar als hij vlees ziet tikt hij door.

Mijn parkietje gaat stiekem eruit wanneer hij er zin in heeft !
Mijn parkietje is ook niet bang, als er iets of iemand naar hem toe stapt, hij vliegt niet weg !

Mvg.
BlueParkiet

Milo-Pixel

Ik begrijp het niet goed.. Wat wil je hiermee zeggen?

Hoe kan je parkietje 'stiekem' de kooi uit? Doe je hem nooit dicht?

BlueParkiet

Citaat van: Marit· op maart 14, 2009, 17:40:59
Ik begrijp het niet goed.. Wat wil je hiermee zeggen? Valt hij je aan?

Hoe kan je parkietje 'stiekem' de kooi uit? Doe je hem nooit dicht?

Ik doe de kooi altijd dicht, hij is zo sterk dat hij de eetbakje en waterbakje open krijgt.
Zowat wel als hij eten bij je ziet valt hij je aan ja!


Milo-Pixel

Je zou eetbakjes voor in de kooi kunnen kopen, dit lost het probleem op dat hij zomaar ontsnapt.
En een oplossing voor het aanvallen; zorgen dat hij niet de kooi uit kan of is als jullie iets eten.

BlueParkiet

Citaat van: Marit· op maart 14, 2009, 17:44:16
Je zou eetbakjes voor in de kooi kunnen kopen, dit lost het probleem op dat hij zomaar ontsnapt.
En een oplossing voor het aanvallen; zorgen dat hij niet de kooi uit kan of is als jullie iets eten.

Ja dat begrijp ik, maar wij hebben eetbakjes en drinkbakjes, maar hij blijft raar gewoon.
En oplossing voor het aanvallen, dat kan niet want die vogel is zo eigenwijs  ???

:)

Milo-Pixel

Dan is het jou taak om eigenwijzer te zijn. Als jij je vogel gewoon in de kooi houd als er iets van eten in de buurt is, dan valt hij niet meer aan omdat hij alleen aanvalt als je eten hebt, toch?

Verder goed gedrag belonen! Dus als hij het een keer niet doet, of hij zit gewoon rustig, beloon hem dan. Dit kan met woorden, maar ook met een lekker stukje trosgierst.

Sonja

#6
Hoi BlueParkiet,

Als je parkietje in staat is om via de voerbakjes te ontsnappen, raad ik je echt aan om andere voerbakjes voor IN de kooi aan te schaffen, zoals Marit al schreef.

Anders is het zeker niet denkbeeldig dat je parkiet een keer per ongeluk wegvliegt, als er net een raam of deur openstaat.

Het beste kies je voor voer- en drinkbakjes zonder opstapje. Omdat sommige (jonge) parkietjes zich tussen het opstapje en het bakje door proberen te wringen. Dit kan fatale gevolgen hebben.

Je schrijft ook dat je parkietje van alles eet. Wat krijgt hij allemaal?

Groetjes, Sonja.

PS Het klinkt niet zo vriendelijk als je schrijft dat je parkietje niet 100% is.
Je parkietje gedraagt zich gewoon zoals een parkietje dat nu eenmaal doet. Het is aan de baasjes om zo goed mogelijk het gedrag van hun kleine gevederde vriendjes proberen te begrijpen, en ze in bescherming te nemen als dat nodig is. Zoals in dit geval mbt de voerbakjes bijvoorbeeld.