Hulp bij het bepalen van het geslacht

Gestart door webdwaas, maart 13, 2009, 16:27:36

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

webdwaas

Hallo vogelvrienden

Ik had een vraag je kan iemand zien welk geslacht Boe en Lizzy hebben ik zou het niet durven te zeggen we denken zelf dat boe een mannetje is en Lizzy en popje ook aan het geluid van het fluiten te horen is heel anders.

Boe is de groenen en de oudste en Lizzy is de Blauw grijzen die heb ik net 2 dagen

Hulp bij het bepalen van het geslacht

[verwijderd door de beheerder]

Sonja

Hoi Webdwaas,

Boe (het groene parkietje) is in ieder geval een popje.

Over Lizzy twijfel ik een beetje. Ik vind de neusdop op zich wel roze, maar ik zie ook duidelijk witte kringetjes om de neusgaatjes. Dat laatste zie je bij jonge popjes.

Maar als ik de neusdoppen van Lizzy en Boe vergelijk, zou ik gokken dat Lizzy wellicht toch een mannetje kan zijn.
Misschien kun je van Lizzy nog een foto plaatsen van middenvoor (zonder flits), waar de neusdop duidelijk op te zien is?

De manier van fluiten heeft overigens niets met het geslacht te maken. ;)

Popjes kunnen qua gedrag wel wat vinniger zijn dan de mannetjes.

Groetjes, Sonja.

webdwaas

ik zal nog eens mijn best doen om dat voor elkaar te krijgen maar "het" wil niet echt op de foto!

Het zou wel veel verklaren want als Boe wil eten en Dizzy is bezig gaat Dizzy aan de kant en dat is met alles.
Zou dat kunnen zijn dat zij de baas is en dus de vrouw en hij de man?

En Boe voert ook heel de tijd Dizzy en plukt Dizzy ze veren en niet andersom.

Ik hoop zo op een mannetje.
Wil volgend jaar gaan proberen een nestje te krijgen lijkt me zo leuk!

Foto's komen er aan

webdwaas

#3
Hier is dan nog een foto er van hoop dat het te zien is maar is heel moeilijk op de foto.
heb zelf het idee dat het rondje rond de neus blauw aan het worden is

[verwijderd door de beheerder]

Lindsey

Ik denk dat het 2 vrouwtjes zijn, vanaf de eerste foto's gezien.

Groetjes Lindsey

Chicowen

De foto is nog steeds niet duidelijk genoeg. Deze is wat donker en verder is de neusdop wat wazig in beeld. Een duidelijke foto die scherp is op de neusdop bij voldoende licht, zonder flits zou het beste zijn.
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

webdwaas

ik krijg die foto's niet beter je kan het heel moeilijk scherp maken die foto. en de kleur is heel vaag op alle foto's heb er maar 50 gemaakt:P

We wachten gewoon nog even af tot ze haar echt kleur heeft. maar als het een mannetje zou zijn welke kleur moet hij dan worden?

Chicowen

Als het een mannetje is zou de neusdop uiteindelijk moeten verkleuren naar blauw zonder witte randjes rond de neusgaten.
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

webdwaas

Ik heb wel het iedee dat rond de neus het nu blauw word.
We gaan gewoon afwachten. en is het ook een vrouw dan is het ook niet erg alleen geen kleintjes voor mij dan denk ik:P

nog een vraag doen vrouwtjes ook elkaar voeren en elkaar veren? want dat doen ze wel ze hebben het teken van een koppeltje wel snel na 2 dagen.

Chicowen

Ja dat doen popjes ook bij elkaar.
Ik vraag me trouwens iets af. Je hebt ze samen gekocht in de dierenwinkel? Het zou dan heel goed kunnen dat het broer en zus/broer en broer/ zus en zus zijn. Heb je dit nagevraagd bij de dierenwinkel?
Wanneer het familie van elkaar is, kun je sowieso niet met ze broeden (ook al zouden ze man en pop zijn).
Dit vraag ik omdat na 2 dagen elkaar voeren enzo best behoorlijk snel is. Dit kan zeker, al helemaal als ze al een tijdje samen bij de dierenwinkel hebben gezeten, maar kleintjes doen het wel vaker bij elkaar als ze bij elkaar in het blok (en dus hetzelfde nestje) hebben gezeten.
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

webdwaas

Nee kunnen geen zusjes zijn is een heel ander nest boe heb ik 3 maanden en lizzy is nog niet heel oud!

Chicowen

Oke, gelukkig. 
Overigens hoeft het niet te betekenen dat ze geen zussen zijn als er langere tijd tussen zit, maar met 3 maanden ertussen vind ik het wel wat onlogisch, het zou net kunnen, maar ik ga er niet vanuit. ;)
Ik wilde het voor de zekerheid even vragen. ;)
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

webdwaas

Toen ik boe ging kopen was hij de laatste in de winkel. was 31 december 2008.
Toen ik lizzy ging kopen waren ze net nieuw in de winkel dus zal wel een ander nest zijn.
Ze konden niet echt zien in de winkel of het mannetjes of vrouwtjes zijn alleen bij Lizzy zijden ze dat het een popje is.

Maar ik weet wel als ik nog een vogel zou hallen nooit meer in de winkel maar ga ik een fokker zoeken. en haal ik de vogel daar.

Ik denk dat het toch nog maar een paar weken wachten is voor ik kan zeggen wat het woord kan het echt niet zien en foto's maken wil echt niet lukken. kan morgen nog effe proberen een filmpje te maken. daar kan ik dichter op in-zoemen.

allemaal heel erg bedankt voor de hulp ben ik heel blij mee!!

Groetjes van ons 3

angels-birds

Ik denk ook dat die groene een dame is. Bij Lizzy twijfel ik ook heel erg.. Het zijn inderdaad lichte randjes, maar niet echt wit.. Een scherpere foto zou meer kunnen zeggen.

Of-topic: als ik het zo kan zien, heb je een ronde kooi? Die kan je beter vervangen door een kooi met rechte hoeken. Heeft met het veiligheids gevoel te maken van de parkietjes :)

Groetjes

webdwaas

#14
Goedendag,

ik heb het als een gevraagd maar toen was het niet duidelijk te zien wat het was. Maar ondertussen is de vogel iets ouder en zou ik graag nog een keer jullie kennis willen gebruiken om te kijken wat het is. ik denk zelf heel erg aan een mannetje maar twijfel nog wel heel erg.



[verwijderd door de beheerder]

hillie

De foto,s zijn erg onduidelijk maar ik denk ook een mannetje

Chicowen

#16
Een ventje. :)
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Wouter

#17
Dit is inderdaad een mooi mannetje!

webdwaas

Ja ik vind het ook echt een mooie vogel! ik zal eens een foto van bijden plaatsen kan je zien hoe mooi ze zijn:P



[verwijderd door de beheerder]

Wouter

Het is niet de bedoeling dat hier te doen, foto's showen kan je in het <url=http://album.parkietenweb.nl/index.php>fotoalbum</url>