Bijzonder

Gestart door Minimie, maart 08, 2009, 15:31:35

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Minimie

Hoi allemaal!

ik heb vanmiddag iets mee gemaakt met mijn kleine blue.
Gisteren vond hij het interessant om aan m'n vinger te knabbelen.

Nu deed ik mijn vinger door de tralies en ging hij erop zitten, dus ik dacht: ik probeer mijn hand erin te doen.
En jahoor hij zat er zo op :P

Maar ik heb hem eigelijk niet tam gemaakt, ik heb wel eens geprobeert om hem tam te maken met de rest van de grasjes.
Maar dat ging niet zo geweldig vond ik en ik had er ook niet zoveel tijd voor, want ik moest toen veel huiswerk maken :(

Ik heb wel eens een praatje met hem zitten maken, zou het daardoor komen dat hij nu wel durft bij me te komen??

Groetjes!!

Daniƫlle

Wouter

Parkieten die heel opeens tam worden zijn vaak verdacht. Dit kan wijzen op evt ziekte. Als je net nieuwe parkietjes hebt, kunnen die ook tam zijn aan het begin, omdat ze nog moeten wennen.

Minimie

Nou ik denk dat hij niet ziek is hoor.
Want hij is zo vrolijk, is vaak te vinden bij zijn nestje en zijn popje.

Ik ben wel eens half bezig geweest met mijn parkietjes omdat ik wou dat ze tam werden
Maar ik had daar de tijd niet voor, jammer genoeg

Blue zit niet stil in een hoekje, hij is heel erg aanwezig :D

Mars

Ah, kijk...  ;D

Zijn popje heeft een nestje.. en dus zit hij veel alleen. Dat is dus een hele goede verklaring, hij zoekt een beetje aandacht..

Maak er goed gebruik van, oefen dus flink, dan zul je zien dat hij straks als het popje er weer voor hem is, toch ook nog tam is!
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Minimie

#4
Haha jaa precies;)

Ik krijg anders nooit de tijd om me alleen op het mannetje te concentreren en nu hebben ik eindelijk de kans.
Hij zit nu veel aan mijn hand te knabbelen, het is gelukkig nog geen bijten :-X

Mag ik nou wel reageren als hij aan mijn hand knabbeld?
Want bij bijten weet ik dat, dat niet mag ;)

hoeveel keer perdag is voldoende?

Ik doe mijn hand nu 2x perdag in de kooi
Omdat ik s'middags alleen tijd heb voor hem

Berichtjes samengevoegd. Gr. Ingrid

hillie

Als je het 2x per dag een paar minuten doet dan moet vanzelf goed komen.
Niet te veel doen want je moet het mannetje ook wel ze rust gunnen.
En dan komt het van zelf wel goed.
Succes er mee.

Minimie

Okee super!!

Ik wil nu graag bij mijn jongen kijken, maar het popje weigert er vanaf te gaan.
Mag ik haar uit de blok tillen?

Milo-Pixel

Nee, doe dit liever niet. Wacht maar tot ze wat gaat eten, of zomaar even uit het blok komt. Uit je berichtjes begrijp ik dat je popje niet tam is, dus kun je beter het nestje zo veel mogelijk met rust laten als ze erop zit. Het kan namelijk erg stressvol zijn voor je popje.

Mars

Misschien dat je haar met een stukje trosgierst kunt verleiden, maar verder niet aanraken ofzo.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Minimie

Ja klopt, ze is helemaal niet tam.
Ik heb het wel eens geprobeert maar ze heeft wel eens aggressief naar me gereageert.

Maargoed, dan haal ik haar er niet uit.

Maar nu heb ik nog 1 vraag: ik heb nu een jong die nu 1 week en 1 dag oud is, maar de overige 5 zijn nog niet uitgekomen.

Moet ik ze laten zitten, of moet ik ze eruit halen?

Mars

De eitjes kunnen nog wel even als steun blijven liggen. En als mams ze zat is gooit ze ze er wel uit of legt ze opzij. Als het kleintje twee weken is, denk ik dat je ze wel weg kunt halen.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..