Gedrag Keetje en Tommy

Gestart door supermam, maart 13, 2009, 08:21:16

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

supermam

Hoi hoi hier.
Ik wil jullie even voorstellen aan Keetje en Tommy (helaas nog geen foto)
Dit stelletje woont nu sinds een week hier, zijn niet erg jong meer, maar er valt me toch het een en ander op.

Ze reageren niet echt op elkaar, zijn super rustig maar het vreemdste vind ik dat Keetje 's nachts lekker op het hoogste stokje in de kooi slaapt (daar zit ze trouwens bijna de hele dag)  en Tommy de hele nacht aan de spijlen van de kooi hangt.

Kan iemand vertellen of dit vaker voorkomt? Lijkt me nl niet echt ontspannen slapen :-p

Topic gesplitst + onderwerptitel aangepast.
Gr.Sonja.

Mars

Dat is gewoon angst en onwennigheidsgedrag.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

roha

Ze moeten inderdaad nog wennen aan hun nieuwe omgeving.
Hebben ze wel leuke speeltjes in de kooi, dat ze de hele dag op 1 plek zit? Parkieten kiezen vaak wel het hoogste punt op, dat is een veilige plek.
Er zijn parkieten die de het fijn vinden om al slapend aan de tralies te hangen.
Misschien wil die parkiet ook wel op dat plekje zitten, dan kun je er voor zorgen dat er 2 stokken op dat hoogste plekje zitten.

Misschien handig om hier een eigen topic van te maken, kan een van de modjes deze splitsen?

supermam

Wat leuk dat jullie zo snel antwoorden:-)

Dat ze moeten wennen begrijp ik wel, zou ik ook moeten  :)
Ja er hangen speeltjes in.....
De Tommy, de grijze, is wel levendiger maar het ziet er naar uit dat hij telkens een treetje lager zit dan Keetje.
Zodra hij erg enthousiast gaat doen in de kooi, vind mevrouw dat niet zo leuk, en bijt? een beetje naar hem.
Hij stopt dan ook al vrij snel weer.
2 stokjes bovenin is denk ik wel een goed idee om eerst te proberen, ga het zo maar eens aanpassen daarbinnen

Mars

Het beste plaats je houten stokken, die zijn beter voor de pootjes en nageltjes.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

angels-birds

inderdaad houten stokken gebruiken en dan liefst van verschillende diktes. Bij mij slapen de parkietjes in het hoogste hoekje van de voliƩre of op een stokje of op het speeltouw. Het is maar net wat zij lekker vinden slapen..

supermam

Gisteren de stokjes verplaatst en ja hoor, ze willen dus elk hun eigen stokje:-)
Vandaag even achter houten stokken aan en het gaat vast helemaal goed komen.
tnx voor jullie adviezen  ;D