Geslacht en kleurslag

Gestart door Shanice, maart 12, 2009, 17:55:57

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Shanice

Ik heb net mijn parkietje opgehaald bij de kweker. Een vriend/vriendinnetje voor Coco. :D
Nu is mijn vraag kunnen jullie zien of het een mannetje of vrouwtje is?
En wat voor een kleurslag het parkietje heeft?
Alvast bedankt :D

[verwijderd door de beheerder]

Bas

ik vind de foto erg wazig... maar aan wat ik kon zien lijkt het me een mannetje...

mischien dat je een iets scherpere foto kan plaatsen...

Chicowen

De foto is wat wazig, maar het is duidelijk te zien dat het een mooi ventje is. ;)
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Shanice

Ik zal morgen overdag nog eens een duidelijkere foto maken.
Ik ben echt zo blij met hem en Coco roept al steeds naar hem maar hij moet nog wennen. :D
Maar bedankt voor de snelle reactie. ;D

Shanice

Hier nog eens 2 foto's van vanmorgen ik hoop dat deze duidelijker zijn.

[verwijderd door de beheerder]

Mars

Hoewel de foto's nog steeds wazig zijn, lijkt dat me een mooie man.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Shanice

Dat is hartstikke fijn vooral omdat Coco een vrouwtje is dus heeft ze een mooi vriendje.
We mochten hem terug brengen als het later een vrouwtje blijkt te zijn maar dat doen we niet. Je hecht je toch direct aan zo'n lief beestje en om hem dan weer terug te brengen dat zou ik nooit kunnen. Dus hebben we hem vanochtend de naam Lucky gegeven. :D
Ben vanacht drie keer opgestaan om te kijken of alles nog goed met hem was. Zo blij ben ik met hem. En vanmorgen zat hij al meteen op mijn vinger en begon zijn veertjes te poetsen. :D

Shanice

Inmiddels blijkt lucky een vrouwtje te zijn :P

Wouter

En hoe kom je op deze conclusie?
Als ik naar de foto's kijk lijkt het me toch echt een man.
De neusdop kan ook bruinig worden door vitaminetekort oid. ;)

Niet dat ik het niet geloof ofzo, ik vraag het me gewoon af ;)

pinootje

Dat klinkt heel appart, hier zeggen ze dat het ee man is en ruim ee half jaar verder zeg jij een dame...
Heb je misschien een foto?

Helena

Bij sommige kleurslagen is het zeker in het begin zeer moeilijk vast te stellen, want niet alle popjes hebben dus een licht blauw gekleurde neusdop met witte ringen rond de neusgaten.

Was het maar zo simpel.

Ik heb hier een voorbeeld van een jong van mij zelf, waarvan ik echt overtuigd was dat het een mannetje zou zijn, maar nu ruim 3 maanden later en na de jeugdrui en ook gezien het gedrag, denk ik daar toch heel anders over.
Kijk zelf maar naar de neusdoppen.




Shanice

Hier zijn twee foto's van Lucky. Het lijkt erop dat 't toch een zij is. :D

[verwijderd door de beheerder]

NickyRose

inderdaad!

Dus nu heb je 2 vrouwtjes? Gaat dat goed?

Shanice

Ja gaat prima. Ze maken wel eens ruzie om hetzelfde speeltje en Coco wil ook wel eens alleen zitten en dan laat ze dat ook duidelijk aan Lucky merken. Maar vaak zijn ze ook lief met mekaar bezig.

Mars

Twee vrouwtjes wil meestal wel. Zolang je er maar niet een man bij zet.
Met drie vrouwen heb ik hele slechte ervaringen (vroeger dan), maar misschien kan zelfs dat ook wel heel goed gaan.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Shanice

Maar twee mannetjes erbij zou toch wel weer kunnen of niet?

Mars

ja hoor, als je het maar in evenwicht houdt en zorgt dat je nooit meer popjes hebt dan mannen (evt. mag het wel andersom, maar probeer gewoon evenveel mannen als popjes te hebben).
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..