Rustig parkietje

Gestart door pauladavid, maart 16, 2009, 12:31:43

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

pauladavid

Hoi,

Ik maak me zorgen om mijn parkietje, ze is zo ongelofelijk stil.. Ze zit de hele dag, maakt af en toe een geluidje. Ze zit niet bol, eet en drinkt ook normaal. Is er iets wat ik kan doen zodat ze actiever wordt? Er hangen speeltjes in de kooi maar daar hapt ze af en toe in, ze speelt er niet mee. Het enige moment wanneer ik van haar hoor is rond een uur of half 7 tot half 8, dan zit ze te tjilpen.. Daarna wordt het weer stil.

Moet ik me zorgen maken of moet ik afwachten tot er een vriendje voor haar is (31 maart komt haar vriendje). Ze woont nu namelijk al anderhalve maand bij mij, ik dacht dat ze op een gegeven moment wel gewend zou zijn en toch iets actiever zou worden.. Maar tot nu toe geen verandering..

Groetjes,
Paula

roha

Hoi Paula,

Is je parkietje tam?
Wat doe jij de hele dag? Ben je ook stil, is het stil in huis.
Je kan nl. zelf ook gaan spelen met je parkietje en aandacht geven kan helpen.
De radio aanzetten wil ook nog wel eens bevorderen om te kletsen.
Het kan ook zijn dat juist die speeltjes bij haar geen interesse hebben, iets anders uitproberen en laten zien wat ze er mee kan doen.

Mars

Sommige parkietjes kunnen niet zo goed tegen alleen zijn.
Als haar ontlasting er goed uitziet, dan vermoed ik dat ze daar last van heeft. Je zult zien dat ze dan snel opbloeit als haar vriendje er is!
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Marcus

Mee eens. Mijn parkiet Apollo was ook heel stil en deed bijna de hele dag niets. Toen Ozzy erbij kwam bloeide Apollo op als nooit tevoren. Nu zijn ze alweer dik twee jaar bij elkaar en kunnen absoluut niet meer zonder elkaar.  :)

pauladavid

Hoi,

Nee Jazzy is nog niet tam. Ik kan haar uit mijn hand laten eten maar dichterbij komen durft ze niet. Ik heb haar 2x kunnen aaien maar dan is ze gelijk daarna wantrouwend naar me en doet ze heel voorzichtig. Ik ben heel eng.
Ik hoop het zo dat ze opbloeit als het vriendje er is.. Haar ontlastig is inderdaad goed. Ze heeft vandaag van banaan gesnoept (sla, tomaat en al het andere laat ze links liggen) dus daar ben ik wel blij mee.

Het enige waar ik bang voor ben is dat ik haar niet meer tam krijg als het vriendje er is..
Haar vriendje haal ik bij een kweker die ze vanaf klein met de hand in aanraking brengt. Dus ik hoop dat deze tammer is dan Jazz..
Maar aan de andere kant, als Jazz zich gelukkiger voelt als ze een vriendje heeft en deze is vrij tam, misschien komt ze dan wel sneller?

Nou, ik ben een beetje snel ongerust en misschien zelfs ongeduldig (ik wacht al vanaf februari op het vriendje) en over 2 weken is het dan eindelijk zo ver.. Maar die laatste 2 weken duren wel verrekt lang!
Ik hoop gewoon dat alles goed komt :)

Misschien is het een idee om een dagboekje bij te houden :) Ik ben namelijk nog maar een groentje!


Mars

Over het algemeen is het zo dat angstige parkietjes gemakkelijker tam worden met een vriendje er bij.
Probeer haar ook niet te aaien, aaien is meer iets voor heel tamme vogeltjes. Dat willen drie van de vier hier ook niet hoor! Parkietjes zijn niet echt knuffeldieren... behalve dan met elkaar.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

pauladavid

Oh, oke.. Naja ik volg deze video: http://www.youtube.com/watch?v=BNi1rJZ_-_0&feature=related
Maar oke, dan probeer ik niet meer te aaien. Ik dacht als ik haar kan aaien en laat eten dat ze in ziet dat mijn hand niet eng is.
Maar goed, dan sla ik dat puntje over! :)