verhuizen

Gestart door johanna, maart 12, 2009, 11:35:45

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

johanna

Volgende week wordt mijn huis gerenoveerd en dat zal gepaard gaan met veel lawaai en veel mensen over de vloer. Mijn parkietjes zijn gewend om de hele dag buiten de kooi door te brengen maar dat zal dan niet kunnen. Wat is wijsheid ze thuis in de kooi te laten of ze in de kooi naar mijn vriendin te brengen waar ze niet rond kunnen vliegen. Zij heeft ook 2parkieten in een grote binnenvoliere. Ik wil graag dat ze deze 2 weken zo goed mogelijk doorkomen.

Sonja

Hoi Johanna,

Als ik in deze situatie zou zitten zou ik mijn vogeltjes naar mijn vriendin brengen.
Dan kunnen ze weliswaar niet uit de kooi, maar ze zitten er wel veilig en niet in de herrie, stof en (mogelijk) tocht.

Groetjes, Sonja.

Moppers

Ik raad ook de logeeroptie aan.
Bij je vriendin zal het even wennen zijn. Bij je thuis zullen ze niet aan wennen toekomen en hebben ze constant stress. Daarnaast is puinstof een hele grote boosdoener. Dat komt werkelijk overal terecht, dus ook in de luchtwegen van je parkietjes. Dit is ontzettend ongezond.
Even 2 weken niet los kunnen vliegen overleven ze wel, daar zullen ze niets aan overhouden. Alle risico's van een verbouwing, daar kan niet hetzelfde over gezegd worden.

Milo-Pixel

Ook ik zou gaan voor het wegbrengen naar het logeeradres. Vooral om de stof die vrijkomt, maar ook de tocht en de herrie. Bij het logeeradres zullen ze even moeten wennen, maar twee weken gaat helemaal goed komen.

johanna

Heel erg bedankt voor jullie reacties. Dom genoeg had ik nog niet eens zozeer aan het stof gedacht, alleen wel aan de drilboren en ander lawaai. Ze gaan dus gezellig uit logeren!

Ingrid dV

Hoi Johanna,

Als je in de buurt van Amstelveen woont mag je ze ook bij ons brengen hoor.
Onze 2 parkieten vliegen ook elke dag los.
Dus ze zijn welkom.