lamp

Gestart door johanna, maart 09, 2009, 16:09:01

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

johanna

Hallo iedereen! Ik heb een probleem: Mijn parkietjes verblijven erg graag in mijn kroonluchter maar nu kom ik er achter dat ze aan de elektriciteitsdraad hebben geknaagd dus mogen ze er niet meer op/in. Hoe leer ik ze dat af zonder ze bang voor me te maken? Ze zitten er al 5maand in maar het moet nu afgelopen zijn! Hoe pak ik dat aan?

Wouter

Ze belonen bij goed gedrag, dus als ze ergens anders gaan zitten. En ze steeds blijven weghalen bij de kroonluchter.

Piknikki

Ai ai, dat probleem heb ik ook wel eens gehad - knagen aan de kabels van de lamp. Ik kon de lamp gewoon omhoog schuiven zodat ze niet meer op de lamp konden zitten. Kun je misschien niet de kabels op een of andere manier wegwerken, of er iets omheen doen zodat ze niet meer bij ze kabels kunnen? Zou verschrikkelijk zijn als een pietje straks onder stroom staat!

johanna

Ja Piknicky Ik wikkel er iedere keer opnieuw plakband om maar zo gauw ze uit de kooi komen gaan ze er met frisse moed tegenaan om het plakband te verwijderen. Maar hoe moet ik ze wegjagen van de lamp? Ik wil n.l niet dat ze bang voor me worden dat vind ik zielig! Moet ik in mijn handen klappen of met mijn handen wapperen, mijn stem gebruiken? Zeg het maar!

Caradow

een vliegenmepper? Niet slaan natuurlijk, maar hier steken we de vliegenmepper in de lucht als ze ergens zitten waar ze niet mogen ;) en ze weten het hoor! en angst voor je hand krijgen ze er niet van.

roha

Citaat van: johanna op maart 10, 2009, 11:55:34
Ja Piknicky Ik wikkel er iedere keer opnieuw plakband om maar zo gauw ze uit de kooi komen gaan ze er met frisse moed tegenaan om het plakband te verwijderen. Maar hoe moet ik ze wegjagen van de lamp? Ik wil n.l niet dat ze bang voor me worden dat vind ik zielig! Moet ik in mijn handen klappen of met mijn handen wapperen, mijn stem gebruiken? Zeg het maar!

Plakband is in ieder geval niet zo'n goed idee. Het plastic en de lijm zijn niet zo goed voor parkieten. Beter is om er dan een stuk stof of sisaltouw omheen te winden, of zoals genoemd, afleren om op die plek te gaan zitten.