Fankie

Gestart door Fankie, maart 12, 2009, 15:58:41

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Fankie

Hallo ik ben Monique en heb me net voor het eerst aangemeld :D

Ik heb 3 weken terug een verwaarloosd parkietje gekregen van mensen die er totaal geen tijd en aandacht aan besteedden :( Fankie heet zij, ze was helemaal kaal, dat deed zij zelf, zelfs geen staartje had ze meer, het was echt te zielig.

Nu ziet zij er al heel wat beter uit, ze heeft weer overal veertjes en ook haar staartje begint al aardig te groeien  ;D Zij heeft een nieuwe kooi van me gekregen en daarin voeld madam zich dus prinsheerlijk, prinses hihihi

Zij kwam iedere dag wel eventjes op mijn vinger zitten en beet de ene keer wat harder dan de andere keer, maar toch ze deed het. Nu sinds een paar dagen bijt zij heel hard en wil beslist de kooi niet uit.

Wat kan ik nu het beste doen om haar tam te maken/houden ? En wat moet ik beslist niet doen?

Milo-Pixel

Hoi Monique,

Welkom op het forum! :)

Wat goed van je dat je Frankie overgenomen hebt, en fijn te lezen dat ze een heel stuk opgeknapt is!

Over bijten is heel veel geschreven, als je bij de zoekfunctie van het forum 'bijten' intikt, krijg je heel veel topics. Ook over het tam maken kun je dan heel veel vinden.

Kijk ook eventjes hier: http://parkietenfreak.nl/a-tam.php
En dit gaat over bijten: http://parkietenfreak.nl/r-croky%27s_column3.php

Succes!

Fankie

Dankjewel marit  :D Ik ga kijken.

Fankie

Ik heb het gelezen, het meeste had ik al van deze site gelezen en geleerd, is echt leuk en duidelijk geschreven ;D

Wat Fankie doet kan ik er eigenlijk niet goed in terug vinden dus ik beschrijf het nog even duidelijker.

Ze blijft rustig als ik met mijn hand in de kooi kom, ze gaat de ene keer zonder de andere keer met bijten op mijn vinger zitten. Maar zodra ik haar uit de kooi wil halen dan gaat ze vlug op de bodem van de kooi zitten mopperen en bijt dan harder als ik haar weer op mijn vinger wil laten zitten.

Als zij niet uit de kooi wil dan wil ik haar ook niet dwingen, ik wil alleen maar dat ze gelukkig is :D

In de eerste week kwam ze wel uit de kooi ook, ze heeft daar ook een zitstang en speelgoed.

Het is toch belangrijk voor parkietjes dat ze veel aandacht krijgen en bij je zitten? Hoe kan ik het het beste aan pakken haar vertrouwen te winnen zodat ze wel uit de koi op mijn vinger wil zitten?

Milo-Pixel

Misschien dat ze toch nog wat meer tijd nodig heeft, en vind ze het (te) spannend om uit haar kooi te gaan. Misschien kan je gewoon haar deurtje open laten staan, en kijken of ze er vanzelf uitkomt. Natuurlijk wel als je zelf thuis bent ;).
Misschien een lekker stukje trosgierst bij het deurtje hangen. Uiteindelijk wordt ze vast wel nieuwschierig en komt ze eruit.

Bas

hoi :)

allereerst top dat je het parkietje hebt opgenomen....

over los vliegen en bij je zitten....

ik heb hier 3 parkietjes die graag even komen kijken en knuffelen... maar ook drie die het liefst in de kooi blijven hoewel ik hier 2 grote speelbomen heb.

hangt ook af van parkietje zelf...

gr, bas

Fankie

Heel erg bedankt voor jullie adviezen ;D