Branco en Diogo eerste nestje !!!

Gestart door Diana, maart 07, 2009, 18:13:25

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

pauladavid

Ik ben helemaal verliefd op baby 1! Dat snaveltje! Té schattig!  :-*



Lindsey

Misschien mag ik dit helemaal niet vragen hier, maar ben er wel benieuwd naar.

Waarom hebben sommige kleintjes een zwarte snavel en andere weer niet?

Groetjes
Lindsey

Sara

Dat is heel normaal hoor, sommige parkietjes hebben als ze heel jong zijn gewoon een zwart snaveltje, deze zwarte kleur verdwijnt meestal al snel.

Vele groetjes,
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Judith

Wat leuk zeg! al die nestjes! allemaal zo'n schatjes!

Diana

Vaak zie je en donkerder snaveltje bij de parkietjes die wat donker van kleur worden zoals bv, blauw,grijs .

Diana

Hier weer even een update over het nestje. De 2 baby's zitten al goed in de veren en wat vind ik persoonlijk baby 1 apart van kleur. een beetje lila is het. Ik heb alleen het idee dat het een popje is baby 1 want de neusdop is erg wit en het lijkt lichtblauw ook en ze bijt echt vreserlijk hard haha. Ik heb toch al een paar baby's parkietjes hier gehad maar zo hard als deze bijt heb ik nog niet meegemaakt als een babyparkiet zijn de. Ondanks dit is mijn man dus helemaal verliefd op deze kleur en  we houden "haar"dus. Wie kan mij de juiste kleurslag geven van deze 2 en nou dacht ik dat er iemand was die iets zei als één van de baby's de kleurslag van papa had dat het dan popjes zouden zijn. Wie kan mij verder helpen.


[verwijderd door de beheerder]

Petr@

Wat een schatjes hoor  :-* :-*.

Je hebt heel mooie vogeltjes.
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Milo-Pixel


hillie

Het zijn zeker hele mooie parkietjes.
Ik zou er zo een wil hebben..... :-*


tegelijk met marit

Mars

#31
Ja, papa is opaline en daarbij lopen de streepjes niet door in het nekje/rugje. Dit vererft net zo als albino's: een man heeft twee opalinefactoren nodig, een popje maar 1 om opaline te zijn.
Baby 1 heeft dus 1 opalinefactor van haar papa gekregen en mama heeft het niet, dus omdat ze er opaline uitziet is ze een ZE ;)
Ze is een opaline en is ook gezoomd, net als papa (de kleurentekening op de vleugels lijkt omgekeerd: normaal heb je het donker 'binnen' en aan de rand van de veer licht, bij gezoomden is het andersom)

Baby 2 heeft geen opaline-uiterlijk, hij heeft zeker wel een opalinefactor van zijn papa gekregen. Maar niet 1 van zijn mama. Omdat hij er niet opaline uitziet, is hij een hij.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Piknikki

Prachtig zijn ze! Het eerste parkietje heeft precies de kleur en ook een beetje de vleugeltekening van mijn Neljä. Hele mooie parkietjes allebei. :-*

Wouter


Diana

 ;DDankjewel Mars voor de duiderlijke uitleg. Dus baby 1 is wel degelijk een popje en opaline/gezoomd. Whaha  ze doet het geslacht wel eer aan met het harde bijten lol. Nou zijn er uitzonderingen daar gelaten maar ze zeggen het wel vaker dat een vrouwtje hard kan bijten nou deze dame heeft het al heel erg vroeg onder de knie en ik hoop dat ik dat nog eruit kan halen,al word het al een stuk minder. (IEMAND NOG TIPS)
Ok is het leuk dat ik van baby 2 dan weet dat het ee mooie man is. Thanks voor de complimenten...

Mars

#35
Zowel Lieffie als Myla konden ook erg goed bijten. Ik geloof dat dat ook wel wat weggegaan is.
Zolang je er maar niet op reageert!
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Diana

 :D ja dat is ook een leuke niet op reageren. Als ik zeg dat ze hard bijt dat bijt ze ook echt HARD. Heb even  flink lopen tieren na het bijten,de afdruk stond wel even in me vinger haha. En heb dat wel vaker gehoord niet reageren maar dat lukt niet hoor hihi. En zo pietje is mijn man dus verliefd he zal je altijd zien,heb ik dat hihi.

Kleintjes

Hoihoi,

ook ik kan alleen zeggen:  :-* :-* :-*

Geniet lekker van de club van grut  :P Voor je 't weet zijn ze groot!

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

liesanne

Liesanne vind ze poepies!
Het zijn echt mooie vogeltjes!