Slome parkiet vergeleken met de andere

Gestart door mari, maart 04, 2009, 19:40:03

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

mari

Hallo Ik heb nu ruim een week 2 catharina parkietjes van ongeveer 11 weken oud.
Ben ze nu tam aan het maken. Met eentje gaat dat goed. Die is fanatiek en durft al best veel. De andere wil wel trosgierst uit mijn hand eten (ook niet altijd) en met een beetje geluk komt hij op mijn vinger zitten. Maar daar blijft het ook bij. Verder eet hij alleen maar uit het bakje of zit altijd op hetzelfde stokje met bolle, opgezette veren. Het verschil met de andere catharina is erg groot. Die is constant aan het klimmen, van stokje naar stokje aan het vliegen en die heeft nu ook de ringen die in de kooi hangen ontdekt. Ook maakt de actieve parkiet geluidjes, die andere doet dat ook bijna niet.
Ik heb even gedacht dat 'die slome' ziek zou zijn, maar hij eet heel veel en drinkt ook goed. Maar verder doet ie dus echt helemaal niks. Ik had verwacht dat ze constant bezig zouden zijn en eentje doet dat dus ook. Wat zou er nou met die andere aan de hand kunnen zijn? Moet die nog steeds wennen? De parkieten maken geen ruzie en ze kruipen ook tegen elkaar aan als ze gaan slapen, dus volgens mij ligt het daar niet aan, dat ie zich 'onderdanig' voelt. Wie weet waar het aan ligt en heeft een oplossing?

Milo-Pixel

Welkom op het forum :)

Bol zitten wijst toch op iets dat niet lekker zit.. Zeker omdat ze verder niets doet. Goed eten en drinken wijst niet (altijd) op een goede gezondheid. Het kan zijn dat ze rustiger is omdat ze nog moet wennen, maar ze gaan niet bol zitten omdat ze nog niet gewend zijn.

In jou geval zou ik toch contact opnemen met een vogelarts.

Caradow

Buiten dat ik me helemaal aansluit bij Marit, wil ik je er ook wel op attent maken dat catharina's qua karakter en herrie heel anders zijn dan grasjes.
Ze zijn van zichzelf al vele malen rustiger.

het bolzitten wijst echter op een probleem en ik zou dan ook zeker een vogelarts gezoeken.