Tika

Gestart door Milo-Pixel, maart 03, 2009, 21:50:07

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Milo-Pixel

Sinds 1 week is mijn bende uitgebreid met een valkje, en ik wil haar toch nog even voorstellen aan jullie  :)

Tika is een geparelde pop van bijna 3 jaar oud. Ze komt bij een kweker vandaan die ook tentoonstellingen doet en hij wil verder gaan met alleen witmasker en witbonte koppels. Ik zag de advertentie op marktplaats, omdat ik keek of er nog valkparkietjes op stonden in Gouda, omdat een vriendinnetje speciaal voor Binkie me wel leuk leek.
Vorige week ben ik gaan kijken en ik werd verliefd.. Ze is dus ook diezelfde dag nog mee gegaan  ;)

Ze is een ontzettend lieve vogel, maar erg onzeker. De man waar ze vandaan komt vertelde in geuren en kleuren hoe ze 'tam' gemaakt is. Gewoon vastpakken, dan op je hand zetten met je andere hand over haar vleugels.. En anders hou je gewoon haar staart vast, dan blijft ze ook zitten! Zo is ze 'tam' geworden.. Ze bleef inderdaad bij hem zitten, maar je zag dat ze bang was. Ze had haar verenpakje strak om haar lijf, en bij iedere beweging van mij of hem dook ze wat ineen.

Sinds ze bij mij is, is ze behoorlijk veranderd. Ze speelt met de speeltjes, en zoekt langzaam toenadering tot Binkie. Ze is nog wel onzeker, ook in de groep. Met een lekker stukje trosgierst komt ze naar me toe, en na een paar minuten stapt ze dan ook op. Je ziet haar twijfelen, maar ze krijgt nu al steeds meer vertrouwen. Ze eet sinds de eerste dag dat ze hier is al pellets mee, alsof ze nooit anders gedaan heeft.

Ik heb foto's van de mooie dame in mijn foto album geplaatst  :)

Liefs,
Marit

En de bende, nu bestaande uit 8 prachtige, lieve vogels  :-X

ibi

Citaat van: Marit· op maart 03, 2009, 21:50:07
Sinds 1 week is mijn bende uitgebreid met een valkje, en ik wil haar toch nog even voorstellen aan jullie  :)

Tika is een geparelde pop van bijna 3 jaar oud. Ze komt bij een kweker vandaan die ook tentoonstellingen doet en hij wil verder gaan met alleen witmasker en witbonte koppels. Ik zag de advertentie op marktplaats, omdat ik keek of er nog valkparkietjes op stonden in Gouda, omdat een vriendinnetje speciaal voor Binkie me wel leuk leek.
Vorige week ben ik gaan kijken en ik werd verliefd.. Ze is dus ook diezelfde dag nog mee gegaan  ;)

Ze is een ontzettend lieve vogel, maar erg onzeker. De man waar ze vandaan komt vertelde in geuren en kleuren hoe ze 'tam' gemaakt is. Gewoon vastpakken, dan op je hand zetten met je andere hand over haar vleugels.. En anders hou je gewoon haar staart vast, dan blijft ze ook zitten! Zo is ze 'tam' geworden.. Ze bleef inderdaad bij hem zitten, maar je zag dat ze bang was. Ze had haar verenpakje strak om haar lijf, en bij iedere beweging van mij of hem dook ze wat ineen.

Sinds ze bij mij is, is ze behoorlijk veranderd. Ze speelt met de speeltjes, en zoekt langzaam toenadering tot Binkie. Ze is nog wel onzeker, ook in de groep. Met een lekker stukje trosgierst komt ze naar me toe, en na een paar minuten stapt ze dan ook op. Je ziet haar twijfelen, maar ze krijgt nu al steeds meer vertrouwen. Ze eet sinds de eerste dag dat ze hier is al pellets mee, alsof ze nooit anders gedaan heeft.

Ik heb foto's van de mooie dame in mijn foto album geplaatst  :)

Liefs,
Marit

En de bende, nu bestaande uit 8 prachtige, lieve vogels  :-X

Die kweker is niet goed bezig, zo maak je je parkiet toch niet tam :S
Gelukkig is ze bij jou in goede handen :)

veel plezier ermee

Chicowen

Heb het je al eerder gezegd, maar Tika is echt een prachtmeisje! En ze heeft nu zo'n goed huisje, echt geweldig dat je haar een fijn thuis geeft.
Binnenkort kom ik haar een keertje bewonderen hoor! ;)
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Mars

Nou, ik ben vreselijk jaloers hoor!

Ze heeft een prachtig plekje bij je!
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Sonja

Oh wat een mooie lieverd heb je er weer bij, Marit! ;D :-*

Ze gaat een fantastisch leventje tegemoet, bofkont die ze is. ;)

Groetjes, Sonja.

Marjolein90

Wat een mooi dametje  :-*... Ze komt vast snel over haar onzekerheid heen :)!

hillie

Is een heel mooi dametje en zal zeker bij jouw een goed tehuis krijgen.

roha

Heey Marit,

Heel veel plezier met je nieuwe aanwinst, wat een schatje zeg!  :-*

Een heerlijk gezellige bende heb je nu!!


Wouter

Wat een schatje :-* Ze mag wel blij zijn met haar nieuwe huisje. :)

Petr@

Top Marit dat ze nu bij jou woont want dan zit ze zeker goed ;D
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Jasmin

Wat een lieverdje :-*
Die gaat het helemaal naar der zin krijgen bij jou!

Sara

Tika is echt supermooi! :-*
Gefeliciteerd met haar, ik vind het super dat je haar zo'n goede thuis geeft! ;D

Vele groetjes,
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes