Wat is er met mijn parkietje?

Gestart door Denn, maart 03, 2009, 21:33:31

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Denn

Hallo allemaal,

Ik heb nu ongeveer 4 jaar een parkietje, een echte kletskous.
Twee weken geleden echter was zijn poep opeens bijna doorzichtig, zat hij bol, was stil, het zag er echt heel slecht uit. In het verleden heeft hij dat ook een keer gehad, toen was hij de volgende dag weer helemaal beter.
Dat was nu ook het geval, maar ik ben er niet zeker van wat er met hem is want:
- zijn snavel is kortgeleden geknipt en is nu weer heel lang, wat is dit :'(?
- hij heeft buisjes dus ik vermoed dat hij in de rui is
- hij heeft echter ook een heel klein plekje vlak boven zijn snavel en hij zit niet mooi in zijn verenpak.

Weet iemand wat dit kan zijn?

alvast heel erg bedankt!

Bas

als ik dit zo lees zou ik zsm een afspraak maken met een vogelarts....

zodra vogel laat zien dat ie ziek is ist ook gelijk goed mis....


Denn

Hij is wel heel levendig en eet en drinkt verder ook wel gewoon?

ibi

Citaat van: Denn op maart 03, 2009, 21:33:31
Hallo allemaal,

Ik heb nu ongeveer 4 jaar een parkietje, een echte kletskous.
Twee weken geleden echter was zijn poep opeens bijna doorzichtig, zat hij bol, was stil, het zag er echt heel slecht uit. In het verleden heeft hij dat ook een keer gehad, toen was hij de volgende dag weer helemaal beter.
Dat was nu ook het geval, maar ik ben er niet zeker van wat er met hem is want:
- zijn snavel is kortgeleden geknipt en is nu weer heel lang, wat is dit :'(?
- hij heeft buisjes dus ik vermoed dat hij in de rui is
- hij heeft echter ook een heel klein plekje vlak boven zijn snavel en hij zit niet mooi in zijn verenpak.

Weet iemand wat dit kan zijn?

alvast heel erg bedankt!

Dat maakt niet uit aan dit verhaal te lezen is je parkiet echt ziek :O
ik sluit me aan bij bas

Denn

Bedankt voor jullie reacties
maar
Kan het niet zijn dat hij vitaminen tekort heeft? Of stress?
Dat las ik ergens over een parkiet die ook een te lange snavel had.
Hij wil namelijk ook nooit vers fruit/groente eten.
en ik vind het vervelend om hem mee te nemen naar de dierenarts want laatst was ik in de dierenwinkel en dat is een vogelspeciaalzaak. die man zei dat er de laatste tijd enorm veel wormen zijn en dat als je daarvoor naar de dierenarts gaat dan geeft deze vaak een middel dat eigenlijk te sterk is ofzoiets en dan gaat hij toch dood.

Milo-Pixel

Goed eten en drinken betekend niet dat de vogel verder gezond is. Als ik je stukje lees zie ik daar verschillende ernstige ziekteverschijnselen en het is dan echt belangrijk snel te handelen!

Wij hier kunnen je niet zeggen wat je vogeltje heeft.. Alleen een goede vogelarts kan jou een goed passende diagnose geven, en daarbij de goede medicijnen voor je parkietje voorschrijven. Een goede vogelarts zal dus ook nooit een te hoge dosering voorschrijven!
Het enige wat ik je dus aan kan raden is zo snel mogelijk een afspraak te maken met een vogelarts.

Mars

Een doorgroeiende snavel wijst wel vaak op leverproblemen. Vitaminetekorten kunnen daarvan de oorzaak zijn en vooral eenzijdig voedsel (alleen lekkere zaadjes eten). Maar vitaminedruppels uit de dierenwinkel hoef je daarvoor niet te geven (die werken niet).

Het verhaal over de wormen is echt niet waar. Een goede dierenarts weet wat hij doet en geeft je echt niet iets voor je parkietje waar hij aan overlijdt. Zelf gaan dokteren of het zo maar laten is zo veel meer schadelijker.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Chicowen

Zoals aangegeven, ga niet zelf dokteren en ga hiermee gewoon naar een vogelarts.
Verder hoeft een doorgroeiende snavel niet altijd te komen door leverproblemen. Één van mijn parkieten heeft sinds 1,5 maand een te lange ondersnavel. Deze is bijgeknipt door een VA en hij heeft haar gelijk even goed bekeken en kwam tot de conclusie dat ze verder helemaal gezond is en ook geen last heeft van leverproblemen. Hij gaf aan dat het misschien ook kon komen door een crash of wat dan ook, waardoor de snavel verkeerd is gaan groeien. (hij groeit nu iets meer rechtdoor ipv omhoog)
Maar laat het alsjeblieft nakijken door een VA, zodat er wat aan gedaan kan worden. En een goede dierenarts schrijft nooit teveel voor!

Succes en laat je ons weten wat de VA gezegd heeft?
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Bas

ik sluit mij aan bij chicowen, en ik wil alleen nog eens extra benadrukken dat een medewerker van een vogelspeciaalzaak geen vogelarts is, zelfs geen dierenarts.

en alleen door onderzoek is uit te wijzen wat je beestje mankeerd en dat kan een medewerker van een winkel niet

Marjolein90

Sluit me aan bij de rest.. Vraag me alleen af waarom je niet eerder actie hebt ondernomen? Je schrijft namelijk dat hij al 2 weken ziek is....