Neusdop verkleurt!?!

Gestart door marktlijn, februari 28, 2009, 20:54:15

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

marktlijn

Beste mensen,

Ik heb sinds afgelopen zomer 2 parkieten aangeschaft. De 2 parkieten kwamen allebei net uit het nestblok en daarom kon ik nog maar moeilijk bepalen welk geslacht het was. Na 3 maanden kreeg ik daarop al snel antwoord en toen bleken het naar mijn mening 2 mannetjes te zijn. De ene had duidelijk een blauwe neusdop en de andere vanwege de witte kleur een huidskleurige neusdop. Maar nou blijkt sindskort dat de groene parkiet vanaf onderaf de neusdop een bruine kleur begint te krijgen. Dit vond ik nogal raar omdat hij ouder is als 3 maanden en ik dacht dat het een mannetje was. Weten jullie hier iets van?

[verwijderd door de beheerder]

Chicowen

De neusdop van een popje is wanneer zij jong is blauw met witte randjes rond de neusgaten. Pas rond de 8 maanden begint deze bruin te verkleuren. Dit had je ook kunnen vinden met de zoekfunctie.
Op de foto ziet het er inderdaad uit alsof de neusdop bruin begint te verkleuren. Een popje dus. ;)
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

angels-birds

#2
CiteerMaar nou blijkt sindskort dat de groene parkiet vanaf onderaf de neusdop een bruine kleur begint te krijgen.
Ik vind hem eerder gezegd te donker(blauw) om te kunnen zeggen dat het een popje is.. Ik denk wel dat de licht gekleurde parkiet erg witte randjes om de neusgaatjes heeft en denk dat dat wel een popje is..

Ingrid

Heb je ook een recentere foto dan deze? Want deze zelfde foto gebruikte je in juli vorig jaar ook: http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=18715.msg101869#msg101869

Mars

Even voor de duidelijkheid (want dat had ik niet door en ik ben volgens mij niet de enige): het gaat nu dus om de groene parkiet (in eerdere topic om de witte).

De kwaliteit van deze foto is vrij slecht (hij is wat bruinig) en zo van opzij is het ook lastig te beoordelen. Eerder al discussieerden we aan de hand van dezelfde slechte foto over de witte vogel en volgden onscherpe neusdoppen foto's waarover de meningen verschilden. Hoe jij nu toch tot de conclusie was gekomen dat het om twee mannen ging, weet ik niet ;)

Dus: als je een echt betrouwbaar antwoord wilt, maak dan even een foto van recht van voren in het daglicht, zonder flitser.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Wouter

Ik ga met marcia mee, het is niet goed te zien. En wat me trouwens opvalt; Die snoepstok die je erin hebt hangen, geef je die nog steeds? Hier zit namelijk erg veel suiker in. (te veel)

marktlijn

Nee die geef ik niet meer, Wouter !! :P Ik was er ook achter gekomen dat het dikmakertjes waren.

Mrrg komen de foto's!! 8)


Wouter

Citaat van: marktlijn op maart 02, 2009, 20:19:28
Nee die geef ik niet meer, Wouter !! :P Ik was er ook achter gekomen dat het dikmakertjes waren.

Mrrg komen de foto's!! 8)



oke dan is het goed :) Ik hoop dat de foto's meer duidelijkheid brengen.