welk geslacht??

Gestart door suriplayer, maart 02, 2009, 17:08:11

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

suriplayer

khb sinds donderdag (26-02) 2 grasparkieten gekocht maar ze wisten daar niet wat voor geslacht ze hadden omdat ze rond de 8 weken oud zijn pas, ik hoop een mannetje en een vrouwtje maar kunnen jullie me daar mee helpen  ::) <-- Ferdi

links Gino en rechts Ferdi

alvast bedankt :D

Marjolein90

Ferdi is een mannetje lijkt me... En hij is echt geen 8 weken oud. Dan zijn de neusdoppen nog niet verkleurt. Van Gino zou ik het niet kunnen zeggen. Het is wel een leuk stel ;)!

Groetjes!

Mars

Ferdi is 100% zeker een man. Bij mannen kan de dop al vrij snel helemaal blauw zijn, maar wat vooral zijn leeftijd verraad is dat hij onder de 3 maanden nog streepjes op zijn voorhoofdje zou moeten hebben. Die heeft hij niet meer, dus hij is ouder dan ca 3 maanden.

Gino is een twijfelgevalletje, maar ik gok op basis van deze foto ook op een man. Maar misschien kun je daar zelf antwoord op geven: zie je ook echt witte ringetjes rondom de neusgaatjes? Dan heb je een popje. Het is op deze foto niet heel goed te zien, of er nu wle of niet lichtere ringetjes zijn.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Wouter

Ferdi een man, en Gino is te onduidelijk, maar het lijkt mij eerder een popje eigenlijk...

Caradow

Ik denk zelfs dat Ferdi nog wel ouder is. Hij heeft ook mooie lichte irisringen, ik zou zeggen eerder minimaal 6/7 maandjes

wat betreft Gino sluit ik me aan bij de anderen.. is Gino een roodoogje?

suriplayer

Citaat van: Caradow op maart 02, 2009, 17:48:19
Ik denk zelfs dat Ferdi nog wel ouder is. Hij heeft ook mooie lichte irisringen, ik zou zeggen eerder minimaal 6/7 maandjes

wat betreft Gino sluit ik me aan bij de anderen.. is Gino een roodoogje?

ja gino heeft inderdaad rode ogen

suriplayer

nog een paar foto's van gino :P




Caradow

Op de nieuwe fotos is de neusdop niet te zien, laat staan te beoordelen...

Nogmaals: we willen graag een duidelijke foto van de neusdop, genomen bij daglicht zonder flits, dat is het meest duidelijk ;)