luchtwegeninfectie

Gestart door Bibi, februari 27, 2009, 16:25:43

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bibi

Hallo allemaal!

Ik heb een parkietje genaamd Tupelo die helaas ook ziek is. In januari had hij heel heftig zaadjes uitgespuugd en de dag erop was hij zo lusteloos dat ik niet lang gewacht heb en meteen de dierenarts heb opgebeld. Gelukkig kon ik diezelfde dag nog langs. Hij bleek een kropontsteking te hebben en moest een dag of twee daar overnachten, zodat hij dwangvoeding en medicijnen kon krijgen. Dat was heel vreemd, om je geliefde dier daar achter te laten. Maar na een dag of twee mocht ie weer mee naar huis, en na een paar weken leek hij weer helemaal opgeknapt! Totdat ie vorige week heel zwaar begon adem te halen en weer erg stil werd. Verdorie, dacht ik, hoe kan dat nou! Ik weer terug naar de DA en hij blijkt een infectie in de longen te hebben. Dit zou gebeurd kunnen zijn tijdens die eerste weken thuis na zijn opname. Ik moest hem toen antibiotica met een pipetje toedienen, en het kan zijn dat het in zijn luchtwegen terecht is gekomen in plaats van in zijn keel, een manier om infecties op te lopen. Hij is nu, na bijna een week, nog steeds in leven, en hij rust veel, zit veel op m'n schouder of in de warmte van mijn bedlampje. Hij eet gelukkig, want daar doe ik nu de antibiotica maar in, want om hem twee keer per dag vast te grijpen om antibiotica toe te dienen met de kans op meer stress en een nog grotere infectie, daar pas ik voor. Toch blijft hii zwaar ademhalen, wat echt een zielig gezicht is. Ik hoop dat ie niet veel pijn heeft en dat ie sterk genoeg is. Want hij is wel echt een taai beestje. Heeft iemand dit ook meegemaakt, een vogel met een luchtwegeninfectie? Ben benieuwd hoe groot de overlevingskans is.

Groetjes,
Bianca

cakirtas

 :'( wat zielig voor Tupelo:(
Sorry dat ik je er niks over kan vertellen maar ik zal wel voor Tupelo duimen.
Hoop echt dat het weer goedkomt

Bibi

Nou,

helaas heeft het niet zo mogen zijn voor mijn lieve vogeltje. Ik vond hem zaterdagnacht op de bodem van zijn kooi. Echt heel vreemd en verdrietig dat ie er niet meer is, maar ik heb 8 hele fijne jaren met hem gehad. Soms denk ik 'm nog te horen vliegen en kwetteren, of denk ik een van de belletjes in z'n kooi te horen. Voor alle mensen die zijn of haar vogeltje moeten missen: sterkte!

x B

Jasmin

Dat is geen leuk bericht :(
Sterkte!

roha


Marjolein90

Veel sterkte met het verlies :(

ibi


anouk26


Wouter

Sterkte met dit verlies!

Kleintjes

Ook namens ons 6jes: Sterkte met dit verlies.
Je hebt gedaan wat je kon, 't was nu niet meer in jouw macht om er iets aan te veranderen.

Nogmaals: Sterkte met 't verlies van je vriendje. Onthoud de leuke dingen en bewaar deze in je hart.

Groetjes, sterkte en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

hillie

Heel veel sterkte toegewenst met het verlies van je parkietje. :(