Kaytie is ziek

Gestart door Milo-Pixel, februari 23, 2009, 21:50:54

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

hillie

Wat vervelend dat ze niks gevonden hebben.
Terwijl ze wel ziek is...
Maar waar zijn die medicijnen dan voor als ze niks gevonden hebben...
Hopenlijk knapt toch snel op.

Mars

Soms kan het toch helpen een AB-kuur te gebruiken.
Vogelgeneeskunde blijkt toch gewoon heel lastig te zijn. Maar zoals jij die eerste foto's maakte zie ik gewoon een ziek vogeltje en zou ik dat wel proberen te bestrijden, ook al weet je niet precies wat het is.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Milo-Pixel

@Idske: De ademhaling was niet te beoordelen omdat ze zo aan het stressen was bij het onderzoek.. Beijer dacht zelf wel aan een luchtweginfectie, en stuurd een AB op. Ik zelf weet het niet, aangezien ze niet echt kortademig lijkt, maar wel aan het staartwippen is.

@Hillie: Ik wil niet niks doen, vandaar dat ik ervoor gekozen heb de medicijnen wel in huis te hebben. Ik moet eerst goed nadenken over wat ik verder nog ga en kan doen om erachter te komen wat ze heeft. Wat Marcia aangeeft is voor mij ook de doorslag dat ik het vast in huis haal, vogelgeneeskunde is gewoon heel lastig.. En dan probeer ik liever een AB, dan dat ik niets doe..

Ik wacht het even af, en ga even goed nadenken over hoe nu verder..

Jasmin

Wat vervelend voor jou en Kaytie :(
Sterkte ermee! Ik hoop dat Kaytie snel opknapt!

Chicowen

Jeetje Marit, balen dat er niks te vinden is, dan is het zo lastig zoeken. Doe wat je gevoel je ingeeft meis, jij kent "ons" meissie het best. ;)
Hele dikke knuf. ;)
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Idske

Hoi Marit,

Bedankt voor je antwoord, ik vroeg dat inderdaad ivm het staartwippen. Coco heeft in het verleden een infectie gehad, vocht achter de longen en zat dus ook te staartwippen.

Veel sterkte en succes!

Groetjes Idske
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

liesanne

Hoi Marit,

Kaytie lijkt enorm op onze Parka. Zelfde kleurtje! Parka is ook ziek, maar zit niet zo bol als jouw vogeltje. Zo te zien is Kaytie echt goed ziek. Ik hoop dat het al wat beter met haar gaat. Is de AB aangeslagen?
We duimen voor jullie.

Groetjes Daphne.

roha

Ik duim ook nog steeds voor jou en Kaytie
Sterkte voor jullie allebei.

Petr@

Ahh gossie Marit ik duim ook weer mee hoor.
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

anouk26

Zo te horen is er wel wat mis!
Ik duim mee!

Milo-Pixel

Ik ben nog niet begonnen met de AB, en ik denk ook niet dat de AB nodig is. Het gaat namelijk vrij goed met Kaytie! Ze zit een stuk minder bol en heeft meer energie. Ik hou het natuurlijk heel goed in de gaten..

Haar verenpak is alleen niet zoals het zou moeten zijn. Haar staartje ziet er wel weer beter uit dan eerst, maar nu is er ook een punt van een vleugelpen kapot. Ik zie dit alleen als ze haar vleugels uitstrekt. Wat ik hiermee moet weet ik niet.. Ik weet namelijk ook niet hoe dit gebeurd.

Sonja

Hoi Marit,

Fijn dat het wat beter gaat met Kaytie! :)

Ik duim voor je hoor dat ze helemaal op gaat knappen.

Wel vreemd van haar veren, ze zit er toch ook niet zelf aan te rommelen misschien?

Veel sterkte en beterschap verder voor je lieverdje.

Groetjes, Sonja.

Chicowen

Fijn dat het beter gaan met Kaytie!
En jeetje, nu ook haar vleugel al... en dan doet ze het ook precies als jij niet thuis bent... Hopelijk kun je het binnenkort toch een keer zien waardoor het komt, maar ik begin steeds meer te vresen dat ze het toch zelf doet. :S Maar daar is ook geen reden voor eigenlijk, want ze heeft goede voeding en genoeg te doen. :S
In ieder geval wel heel fijn dat ze wat is opgeknapt.

Liefs!
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Mars

Fijn dat het wat beter gaat. Hopelijk zit ze straks weer wat beter in haar vel en blijft ze van haar veertjes af... als dat het probleem is.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

hillie

Wat fijn dat het weer goed gaat met kaytie.
En nu weer haar veren pak nog....

Milo-Pixel

Met Kaytie gaat het qua gezondheid gelukkig erg goed. Ik vertrouw het nog niet 100%, maar ze lijkt steeds meer op te knappen.

Op 1 ding na. Haar veren.. Ik heb haar net gepakt (onder luid protest..) omdat ik toch even goed naar haar vleugels wilde kijken. Aan haar rechtervleugel zijn twee pennen aan de top afgeknabbeld, en aan de linkervleugel 1 pen. Ook bij haar staart zijn twee pennen kapot.

Wat ik hiermee moet.. Geen idee. Ik heb haar nog steeds niet kunnen betrappen, maar alles wijst er nu op dat ze het zelf doet. Waarom? Geen idee. Wanneer? Ook geen idee..

Mijn lieve meisje maakt haar eigen veertjes stuk, en ik weet niet hoe ik dit op moet lossen. Parasieten heeft ze niet, dus dat kan het niet zijn.. Verder krijgt ze pellets, groente en fruit, dagelijks vliegen en ze beschikken over genoeg speelgoed. Dus het is alleen maar gissen naar de oorzaak.

Milo-Pixel

Laatst heb ik 1 aangevreten veer gevonden op de bodem van de volière. Er zit in die veer wat bloed in de schacht. Zou het kunnen dat de veren haar gewoon irriteren? Ze maakt de punt kapot, maar ook helemaal het begin, waar het bloed in de schacht zit. Ik heb er een foto'tje van:



Ook zag ik vandaag dat ze weer een nieuwe vleugelpen kapot gebeten heeft.. Alleen de punt volgens mij.

Mars

Dat zou heel goed kunnen.
Quint had elke rui last van een aantal veren die slecht uit de schacht kwamen, dat irriteerde hem enorm en dan zat hij ook te plukken en knagen. Daarbij kwam er ook bloed vrij.

Met goede voeding (check ;)), groeien ze daar waarschijnlijk wel overheen. Tenzij het een soort gewoonte wordt. Ik heb er steeds voor gekozen om de bewuste pennen er uit te laten trekken, maar dan moet het wel duidelijk zijn om welke pennen het gaat, dan was de onrust voor Quint weer voorbij.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

liesanne

Hoi Marit,

Hoe gaat het nu met Kaytie? Is ze weer helemaal de oude?
Parka is nu weer ziek! Ze zit nu wel wat bol. Ga maandag ook maar eens naar Drachten bellen.
Ben jij daar goed geholpen, telefonisch? Jij bent daar ook niet langs geweest, maar hebt ontlasting opgestuurd.
In Amsterdam doen ze dit niet. Ze willen hem zien. Is voor mij nog een flinke reis.
Hoop dat Kaytie weer helemaal opgeknapt is en dat ze ook geen terugval krijgt, zoals Parka nu heeft.
Sterkte.

Groetjes Daphne.

Milo-Pixel

Met Kaytie gaat het goed :) Ze heeft soms wel van die bol-zit momenten, maar ik hou haar in de gaten. Ook heeft ze nu weer een aantal veren gewisseld, en ze heeft weer een nieuwe staartveer. Nu zijn er dus twee vleugelpennen kapot en een staartpen.

@Daphne: Ik ben in Drachten prima geholpen. Je krijgt Beijer zelf aan de telefoon en hij legt alles netjes uit.