Kaytie is ziek

Gestart door Milo-Pixel, februari 23, 2009, 21:50:54

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Milo-Pixel

Toen ik vanmiddag thuiskwam zag ik Kaytie bol zitten bij een spiegeltje. Ze was wat in zichzelf aan het kwebbelen en later ging ze spelen. Ik had een afspraak dus ik moest meteen weer weg, maar toen ik weer thuis kwam zat ze weer bol en was ze aan het staartwippen. Later ging ze eten en spelen. Ik heb een VA gebeld om te kijken of ik voor morgenavond een afspraak kon maken, maar de VA is er morgenavond niet.. Ook vond ze de reis erg lang voor een vogeltje die pas (?) 1 middag bollig zat. Morgen neem ik Kaytie mee naar de dierenarts waar ik stage loop, die ook Milo behandeld heeft, en ik laat haar lichamelijk onderzoeken en een ontlastingsonderzoek doen. Ik hoop dat daar dan wat uitkomt. Waar ik ook al een tijdje mijn twijfels bij heb is haar staartje. Die is gerafeld en kapot. Ik heb foto's gemaakt en overlegd met de dierenarts maar die zei dat het gewoon een beschadiging is. Maar vandaag is haar staartje nog veel korter, afgeknabbeld en kapot. Dat was nog niet zo toen ik vanmiddag weg ging, maar wel zo toen ik terug kwam. Wat er gebeurd is, is dus een raadsel.. (En ik hoop heel erg dat ze het niet zelf doet..)

Ik houd jullie op de hoogte..




Piknikki

Achjee, arme Kaytie toch! :( Ik zou me ook zorgen maken om zo'n verfomfaaid staartje hoor.
Jij kent Kaytie het beste, en laat je absoluut niet inpraten dat het niet ernstig is als een vogeltje "pas" een middag bol zit. Ze ziet er overduidelijk ziek uit, dus goed van je dat je haar toch zo snel mogelijk laat onderzoeken.
Veel sterkte voor jou, en beterschap voor je kleine meid!

Ingrid

Dat is schrikken Marit  :'( Ze zit er duidelijk niet echt lekker bij, arme Kaytie! Heel veel beterschap en hopelijk krijg je morgen zekerheid over wat er met je gevleugelde vriendinnetje aan de hand is.

Wouter

He Marit, ze ziet er inderdaad niet erg lekker uit... Veel sterkte meid, en natuurlijk beterschap voor Kaytie!

Mars

Ochossie!
gelukkig is ze in goede handen.

Houd je wel in de gaten dat de rest haar niet lastig valt (hier is Jimmetje niet zo gesteld op zwakke, zieke vogels en das geen mooi gezicht als je vogeltjes elkaar aan gaan vallen)?

We gaan voor jullie duimen!

Liefs Mars
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Chicowen

Hee meis,

Zoals ik daarnet ook al zei, je kunt op het moment niet meer doen dat je nu doet. Je zorgt hardstikke goed voor haar en je bent er op tijd bij, vooral omdat ze af en toe tussendoor toch nog wat speelt enzo.
Heel veel sterkte en ik duim nog steeds. ;)

Liefs en knuf,
mar
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Sonja

Ach jeetje...arme Kaytie. :(

Ze zit er inderdaad maar ziekjes bij. Ik hoop dat de dierenarts je kan vertellen wat er scheelt, en dat ze snel weer opknapt.
Geef haar maar een lekker warm en rustig plekje.

Veel sterkte en beterschap voor je kleine lieverdje.

Groetjes, Sonja.

roha

Ik kan me alleen maar aansluiten bij het bovengaande, ik hoop dat ze snel beter wordt.
Sterkte voor jullie allebei!
Ik duim ook voor jou!!

Liefs,
Han

Milo-Pixel

Heb net Kaytie gevangen en ze zit nu in het reisbakje.. Ze heeft me weer even herinnert hoe hard ze kan bijten! De andere vogels zijn van schrik de volière uit gevlogen en Yno denkt er niet over om bij me te komen. Hij stapt niet op, ook niet met trosgierst, dus ik hoop echt dat hij zo de volière weer in gaat. Ook Binkie zit nog buiten de volière en wil er niet meer in..

Hoop dat de dierenarts iets kan vinden, want vannacht heeft ze ook alleen maar op een bolletje op het schommeltje gezeten.

Citaat van: Mars op februari 23, 2009, 22:06:17
Houd je wel in de gaten dat de rest haar niet lastig valt (hier is Jimmetje niet zo gesteld op zwakke, zieke vogels en das geen mooi gezicht als je vogeltjes elkaar aan gaan vallen)?

Volgens mij laten ze haar aardig met rust. Je ziet ook aan haar dat ze, als ze dichtbij de andere vogeltjes zit, ze net doet of er niets aan de hand is. Maar als ze dan een plekje heeft waar ze wat afgezonderd is, gaat ze bol zitten.
Ik hou het in ieder geval in de gaten :)

Chicowen

Veel sterkte zo.
En mocht het niet lukken, misschien is één van je huisgenoten nog beschikbaar om de voliere dicht te doen zodra ze erin zitten?
Hoop dat de DA wat kan vinden.

Liefs,
mar
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Petr@

Sterkte Marit,,ik duim ook voor jullie.
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Milo-Pixel

Yno en Binkie heb ik gelukkig nog in de voliere kunnen krijgen vanmorgen. Kaytie heb ik net naar huis gebracht. De dierenartsen konden niet veel vinden bij haar, behalve kapotte afgekloven pennen, en nieuwe (irriterende) pennen. Ze denken dat ze door de jeuk bol gaat zitten..
Eerlijk gezegd denk ik dat dit het niet is, en dat er meer aan de hand is. Ik ga morgen ontlasting op laten sturen naar drachten. Nog even kijken waar ik het op laat controleren (of ik megabacterie mee laat controleren bijv.)

Nu zit ze thuis in een aparte kooi, wat ze absoluut niet leuk vind.. Heb er een warmtelamp bij gezet zodat ze zelf kan kiezen of ze in de warmte gaat zitten of niet. Ik heb folie op de grond gelegd zodat ik haar ontlasting op kan sturen. Net in het reismandje zat ze helemaal in een hoekje met opgezette veertjes. Thuis in het ziekenkooitje deed ze weer net of er niets aan de hand is.

Ik heb niet het idee dat ze ernstig ziek is, dat niet. Maar ik wil wel graag weten wat dit is, en vooral wat ik er aan kan doen om haar beter te krijgen..

Mars

Jeetje, ik vind het erg vreemd dat jouw dierenartsen er zo makkelijk me omgaan.
Een bol zittende parkiet is gewoon geen goed teken.

Sterkte er mee, hopelijk kunnen ze je in Drachten meer vertellen.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Kleintjes

Hoihoi,

jeetje Marit, wat naar dat kleine Kaytie ziek is.
Ik ben 't met Marcia eens, vind ook dat er wat gemakkelijk mee omgaan. Zoals eerder al gezegd is, jij kent Kaytie door en door dus je weet heus wel of ze zich goed voelt of niet. Als 't werkelijk door de pennen komt moet ik zeggen dat ze er dan wel behoorlijk ziekig van is.. wat ik me dus ook moeilijk kan voorstellen dat 't door de veertjes komt.

Ik ben eens benieuwd wat er uit komt als je de poepjes laat controleren.

We duimen voor jullie!!!

Groetjes, sterkte en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Chicowen

Hee,
Zoals ik vanmiddag al zei, heel goed dat je de ontlasting nog even laat controleren. Hopelijk valt het mee.
En Marit, je doet er echt alles aan, je zorgt zo goed voor ze. ;)
Liefs,
mar
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Caradow

Ik duim mee dat het mee lijkt te vallen Marit :)

Milo-Pixel

Bedankt allemaal :)

Kaytie zit op het moment niet bol, wel in de lamp. Ze wil wel heel graag naar de anderen toe. Ik wacht tot ik genoeg ontlasting heb, en dan zet ik haar terug bij de anderen. Dan zet ik de lamp ook op een klein stukje van de volière, dan kan ze kiezen of ze daar gaat zitten of niet. Vandaag is haar ontlasting al wel gecontroleerd op wormen, maar die heeft ze gelukkig niet ;). (had ik ook niet verwacht.. Maar wilde het even zeker weten). Morgen ontlasting opsturen naar Drachten en dan is het even afwachten. Ik hoop dat er iets uitkomt.

hillie

Is te hopen dat ze in Drachten wel wat kunnen vinden Marit.
Kan me voorstellen dat je er niet op gerust op bent.
sterkte er mee gewenst.

Milo-Pixel

Net de uitslag gekregen van Drachten, via de telefoon. Kaytie´s ontlasting is prima, niets in te zien..

Kaytie voelt zich nog steeds niet lekker, zit bol en is aan het staartwippen. Ik heb haar nu lichamelijk laten onderzoeken, op wormen laten onderzoeken, op megabacterie laten onderzoeken en een gewoon ontlastingsonderzoek laten doen.. En er komt niets uit. Geen wormen, geen mega, en een goede bacterie verhouding in haar ontlasting. Haar bespiering is goed, en geen voedingstekorten. Vanuit drachten krijg ik wel medicijnen toegestuurd, maar die ga ik nog niet gebruiken.. Dus wat nu..? Uit alle onderzoeken blijkt ze 'gezond', terwijl ik weet dat ze dat nu niet is.. Ze voelt zich duidelijk niet lekker..

Idske

Hoi Marit,

Is er ook wat gezegd over de ademhaling, of dat er naar geluisterd is?

Groetjes Idske
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!