Raar gedrag!?

Gestart door ibi, februari 23, 2009, 20:39:12

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

ibi

Hallo

De laatste dagen viel me iets op bij het koppeltje.
Ze zaten de hele tijd achter elkaar een soort van '' pak me dan als je kan''
Terwijl eentje weg gaat tjilpen ze erop los.
Dan als het mannetje het vrouwtje te pakken heeft gaat het vrouwtje op haar rug liggen (op de bodem) met een pootje vast aan de tralies. Dan gaat het mannetje op haar zitten en dit doen ze de hele tijd door.
Is dit Ruzie maken, want het ziet er heel speels uit.
maar dit doen ze dus de hele tijd door :P
Is dit het paren, want ik zie sky nooit op sweety's rug zitten maar wel laatste tijd op haar buik.

Wat is dit voor gedrag ???]

groeten

Wouter

Ik weet niet hoe het klinkt, maar het klinkt niet als ruzie maken, en al helemaal niet als paren... Ik denk gewoon spelen? Maar ik zet er zo mijn vraagteken achter...

Rukia

Hoe oud zijn je parkietjes nu?
In de puberteit enzo proberen ze toch allerlei dingen uit? net als mensenpubers zeg maar?
Dit zal ook wel zoiets zijn als ik dit zo lees.
Lijkt me niet dat ze paren of ruzie maken, als ik dat zo lees. Misschien wel een spel om te laten zien wie er dominant en onderdanig is.

Moppers

Ik denk dat het een vorm van stoeien is. Je hoort waarschijnlijk wel aan hun geluidjes of ze het leuk vinden of niet. Aangezien het op jou als speels overkomen, zal dat het ook wel zijn. Ze zijn gewoon lekker met elkaar aan het spelen, en misschien komt er nog een beetje dominantie bepalen bij. Als het vrouwtje het niet leuk zou vinden dat het mannetje haar achterna zit en dat hij op haar gaat zitten, dan zou ze wel van zich af pikken.

ibi

Het vrouwtje is dominanter dan het mannetje, het vrouwtje gat vanzelf in een keer ondersteboven liggen.  :-X.
Maar ze lijken dit wel leuk te vinden.
Doen meer parkietjes dit?

groeten