is mijn Grasparkietje een man of een pop?

Gestart door Jasper88, februari 22, 2009, 13:44:35

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jasper88

Hallo,

ik heb even een vraag. Dit is mijn Grasparkietje Teun... ik heb em nu ongeveer een half jaartje.. kwam net uit het nest toen ik em kreeg. Maar wat ik me af vraag.. is Teun nou een pop of een man?.. ik weet dat mannen niet perse een blauwe neusdop hoeven te hebben...
http://hyves.nl/index.php?l1=het&l2=photo&l3=show&media_id=496705482&media_secret=Ax_I

ibi

Welkom op het forum :)

Dit is zeker een pop ;)

groeten

Mars

De neusdop van een man kan blauw blauwpaarsig of roze zijn. Een bruine dop is altijd een popje.
Een mooie dame dus. Heeft ze ook rode oogjes?
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Kleintjes

Hoihoi,

welkom op 't forum  ;)

Jouw Teun is 'n hele mooie dame.
Aangezien je haar nu ongeveer 'n half jaar hebt durf ik met zekerheid te zeggen dat dit 'n hele mooie dame is omdat 't neusdopje bruin is. Bij elke kleurslag is de dop van de pop bruin.
Dit neusdopje kan wel eens verkleuren in de periode dat popjes broeds worden, er hoeft dan niet altijd 'n mannetje bij te zijn.

Nogmaals, welkom en veel plezier op 't forum  :D

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Jasper88

Bedankt voor jullie reacties en het welkom heten :D... ik had al het vermoeden dan teun een pop is.. ik ben er blij mee..

ze kan trouwens haar Naam zeggen:D.. erg leuk!

en ze heeft geen rode oogjes, altans,, volgens mij niet

Wouter

Ik zal er wel niet veel meer mee toevoegen maar het is een popje! ;D

nibbit

hallo,

ik denk dat mijn parkietje ook een pop is
http://94.100.114.162/499900001-499950000/499930701-499930800/499930730_6_0qrB.jpeg
klopt dat? ze is nu 4 maanden oud zei de vorige eigenaar.

en nog een vraagje, het stokje waar ze op zit is van hout met touw erom heen gewikkeld, is dit goed of slecht?
ze blijft af en toe met haar nageltje erin haken (komt zelf weer los), maar ze zit er wel graag op en dan gaat ze wel eens koppeltje duikelen.

groetjes Nicky

Mars

Nicky... zo op het eerste gezicht lijkt het me een man. Maar dat kan ook aan de foto liggen.
Die is vrij donker. Ik twijfel erg, het is wel wat lichter in de buurt van de neusgaatjes. Maar de kleur lijkt wel erg mannelijk (wat donkerder blauw).
Misschien heb je een tweede foto (bij daglicht, zonder flitser)..
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..


Chicowen

Een mooi ventje. ;) Je ziet nu duidelijk dat de neusdop paarsig is, een ventje dus. ;)
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

nibbit

oh dat had ik niet zien aankomen  :D :D
denken nog meer mensen dat het een mannetje is?

groetjes Nicky

Mars

Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..


nibbit