Grijze (niet tamme) roodstaart met parkiet

Gestart door nibbit, februari 20, 2009, 00:46:12

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

nibbit

Hallo,

Mijn oma heeft een hele lieve eenkennige grijze roodstaart. Je kan haar niet aanraken, maar als ze mensen goed kent zie je wel dat ze blij is als je thuis komt. Dan zegt ze hallo, geeft ze kusgeluidjes en gaat met me dansen. Alleen mijn opa kon haar aanraken (hij is nu overleden) en omdat ze een tijd bij mijn ouders heeft gewoond mag mijn vader het nu als enige. Als vrouwtje heeft ze het weinig op andere vrouwen, met een andere vrouwtjespapegaai in aparte kooi zag je duidelijk dat ze ongelukkig was. Ze kan niet vliegen en gaat als ze uit haar kooi mag er bovenop zitten. Nu vraag ik me af of het mogelijk is om een tamme parkiet (een pop die wel kan vliegen) kennis met haar te laten maken. Ik ben bang dat ze haar meteen aanvalt. Hoe denken jullie erover? Dan bedoel ik buiten de kooi, niet erin.

Alvast bedankt, groetjes Nicky

Sonja

Welkom op het forum, Nicky. :)

Ik wil het je ten zeerste afraden om dit te doen. De grijze roodstaart zal het grasparkietje ernstig kunnen verwonden.
Niet doen dus.

Groetjes, Sonja.

fullmetalgirl

Welkom :)


ik raad dit ook zeker af,
zelfs al zou de papegaai je parkiet leuk vinden...

Ook met spelen kan hij je parkiet ernstig verwonden


nibbit

Ok, bedankt voor jullie snelle reactie. Wel jammer, had me leuk geleken als ze met elkaar op konden schieten..

Groetjes Nicky