nieuw parkietje

Gestart door alex, februari 16, 2009, 18:35:35

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

alex

hallo,
Ik heb een vraagje me vriend vond zo leuk die parkietjes hij wilt er ook een aanschaffen.
We zijn samen bij de dierenwinkel geweest om samen te zoeken naar een parkietje.
We hebben een parkietje gevonden en we vroegen aan de vrouw hoe oud die was zij zij 2 maanden.
Ik geloofde er niks van en me vraag is hoe oud is de parkietje volgens jullie??

[verwijderd door de beheerder]

Mars

Minimaal 6 maanden, maar waarschijnlijk minimaal 8. Dan pas wordt de neusdop bij popjes (vrouwtjes) bruin.
Ze kan dus bijvoorbeeld ook 5 jaar oud zijn, maar dat is niet aannemelijk.

Veel plezier met haar! Een mooie dame!
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

alex

dus volgens jou kan die ook ouder zijn?
het kan best zo zijn want er waren nog 5 andere grasparkietjes en die waren er ook nog maar 1 dag want ze hadden ze de vorigen dag binnen want de dag daarvoor hadden ze ze nog niet. :P
tja ik zal het zeggen mischien nog meer reacties??

Milo-Pixel

#3
Ik schat haar tussen de 8 en de 15 maanden. Ik vind het lijken alsof de neusdop net helemaal bruin is. Dit denk ik omdat ik de neusdop nog erg egaal vind, als ze ouder worden wordt het dopje wat 'rimpeliger' en is het niet meer zo egaal. Het kan ook zo egaal lijken omdat de foto niet helemaal scherp is?
Maar de echte leeftijd kan je dus nooit meer achterhalen. Het kan 1 jaar, maar ook 5 of zelfs 8 jaar zijn.. (hoewel ik dat niet denk voor een parkietje uit de winkel).


alex

Oke erg bedankt Marit & Mars. ;D
Ik vond het zelf ook niet kloppen want het neusdopje is diep bruin.