Grasparkiet zoekt geen nieuw huisje, wel hulp

Gestart door sjunoas, februari 16, 2009, 10:25:28

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mars

De schurftmijt kan zeker wel van kooi naar kooi overgaan. Bijvoorbeeld door middel van stof ed.
Als ik het nu goed lees, heb je dan inmiddels 4 parkieten? Als er twee schurftmijt hebben, zou ik deze dus nu eerst goed behandelen en de andere twee goed in de gaten houden. Laat ze ook pas bij elkaar als het zeker weten weg is. Maak ook speeltjes en de kooi erg goed schoon.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

sjunoas

Maar ze krabben zich ook, maar zie het alleen op de neusdop, zouden ze het ook op het lichaam hebben?
snaveltjes dan met vaseline insmeren?
Ik heb een touw speeltje, hoe maak ik dat schoon, las ergens iets over een beetje chloor maar er zit ook hout aan en ben bang dat het erin gaat zitten.

Petr@

Als het nog niet in een vergevorderd stadium is kun je het insmeren mer vaseline,,zorg wel dat de neusgaatjes vrij blijven,anders even naar de VA.

Ja en wat houten speeljes ben ik dan makkelijk in.Ik gooi ze weg en koop nieuwe. Chloor moet je niet op houten speeltjes gebruilken omdat het daar in trekt.Je zou daar appelazijn voor kunnen gebruiken.
(zoekfunctie). De kooi kun je ontsmetten met dettol wel goed na spoelen.
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

sjunoas

Hoe zie ik of het een gevorderd stadium is?
Sorry voor mijn lastige vragen.
Bedankt voor de antwoorden

Piknikki

Schurftmijt in een beginstadium: http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=8704.msg34348#msg34348 (hier kun je nog insmeren met vaseline)
Schurftmijt in een gevorderd stadium: http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=11189.msg48374#msg48374 (hier zul je mee naar een vogelarts moeten)

Als je twijfelt, plaats je even een foto.

sjunoas

Ik heb ozzy gisteren meegenomen naar een winkel waar de eigenaar al meer dan 30 jaar evaring heeft met alle soorten vogels.
Hij heeft hem bekeken en zei dat het geen schurftmijt was. ;D
Ik hoefde me geen zorgen te maken.


Marjolein90

Zou persoonlijk toch even langs een vogelarts gaan om dit te laten bevestigen en dan te kijken wat het dan wel is...