speelgoed maken-tip

Gestart door Mars, februari 15, 2009, 16:52:22

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mars

Misschien een leuke tip voor een druilerige zondagmiddag, ik ben er zelf erg blij mee,
vanmiddag heb ik deze gemaakt:




De ring is ongeveer 15 cm breed (inclusief sisal) en in het midden is ruimte genoeg voor een parkietje om nog te zitten.

Wat heb je nodig?

Een bol sisal en een houten ring van minimaal 8/9 cm doorsnede. De ring kun je in een hobbywinkel kopen. Daarnaast kun je wat plastikken kraaltjes kopen om er in te hangen (Deze waren 80 cent voor een pakje bij de Zeeman).

Hoe maak je hem?

Knip stukken sisal van ongeveer 15-20cm lang. Maak deze even nat, dan blijven ze gemakkelijker zitten. Pak dan je ring, leg een stukje sisal dubbel er onderdoor.

Haal de beide uiteinden over de ring heen en trek ze door de lus van hetzelfde sisaldraadje. Even aantrekken en netjes maken... klaar.








Zo ga je door, tot je de ring helemaal stijf vol hebt. De ring is nu heel breed (en mooi), maar je kunt de sisal rand beter wat korter knippen, dan is het niet gevaarlijk voor je parkietjes (er blijven wel eens parkietjes hangen in touwspeeltjes, die je ook in de winkel koopt, dus ik waarschuw maar even). Voor je gaat knippen kun je een paar kraaltjes aan de draden rijgen en er een knoop in doen.

Gegarandeerd veel speelplezier...

Tip: in een voliere kun je meerdere ringen onder elkaar of naast elkaar hangen: klein en groot bijvoorbeeld. Of een mooie (hamster) wilgenbol er onder aan, is vaak ook een groot succes!
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Petr@

En daar kom je nu mee,,de zondag is bijna voorbij ;) Nee hoor Mars heel leuk, zeker het proberen waard om zelf eens crea tezijn.
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Chicowen

Gaaf marsje!! Echt super goed idee. ;) Nu de tijd nog vinden. :P
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Judith

Het ziet er echt leuk uit!
en niet zo moeilijk om te maken!
ik ga het zeker eens proberen!!

Caradow

Errug gaaf, maar vrees dat mijn creativiteit het geduld hier niet voor heeft ;)

Elise

Wat een leuk idee! Ik ga vanmiddag even op zoek naar een houten ring  :)